۳ تا ۵ درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش اختصاص می یابد\
  • میرزاده در تشریح نشست کمیسیون آموزش خبر داد:

۳ تا ۵ درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش اختصاص می یابد

  • کد خبر: 219422
  • چاپ
  • انتشار: 08 مهر 1398 - 20:50

استناد نیوز، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در نشست کمیسیون متبوعش، از تصویب اختصاص ۳ تا ۵ درصدی عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش خبر داد.

0

به گزارش استناد نیوز، سیدحمایت میرزاده  در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۸ مهر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: امروز بخشی از اعضای کمیسیون آموزش طرحی را در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تحت عنوان کمیسیون فرعی پیگیری کردند که این طرح با عنوان پشتیبانی مالی و اداری از آموزش و پرورش در کمیسیون برنامه رسیدگی شد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأسیس بانک فرهنگیان مخالفت کردند، اضافه کرد: نکته مهم این است که در این قانون سهم وزارت آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها صفر تا 5 درصد دیده شده بود که با اصلاح صورت گرفته در کمیسیون این سهم نیز حداقل از 3 تا 5 درصد ارتقا یافت.

وی یادآور شد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در بخش نخست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و در بخش دوم وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونانشان حضور یافتند و نمایندگان نیز در بخش اول مسائل مهمی از جمله جذب ساده‌تر اعضای هیأت علمی، مطالبات منطقه‌ای و وضعیت دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی مطرح کردند که مقرر شد تا دو هفته آینده نسبت به مسائلی که نمایندگان مطرح کردند در وزارت علوم جلسه‌ای تخصصی برگزار شود.

میرزاده ادامه داد: در بخش دوم نیز وزیر آموزش و پرروش پس از ارائه گزارشی از وضعیت مدارس در آغاز سال تحصیلی، یادآور شد: نمایندگان در حوزه آموزش و پرورش نیز دغدغه‌های متفاوتی داشتند که نپرداختن بیش از حد به موضوع رتبه بندی فرهنگیان توسط مسئولان و بالا نبردن انتظارات آن‌ها، پرداخت مطالبات فرهنگیان و کمبود نیروی انسانی در مدارس نیز از جمله آن‌ها بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته مقرر شد در نشست فردای کمیسیون آموزش و تحقیقات که با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرروش و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود به صورت تخصصی به موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش پرداخته شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار