افزایش 25 درصدی کشته شدگان موتور سوار در مازندران/ بابل در صدر جدول کشته شدگان\

افزایش 25 درصدی کشته شدگان موتور سوار در مازندران/ بابل در صدر جدول کشته شدگان

  • کد خبر: 219073
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1398 - 12:16

استناد نیوز، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت،  کشته شدگان موتور سوار در مازندران 25 درصدی افزایش یافت.

به گزارش استناد نیوز، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی در چهار ماهه سالجاری را 45 نفر(44نفر مرد و یک زن ) اعلام کرد و افزود: که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25درصد افزایش داشت.

به تفکیک شهر حادثه

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان دکتر علی عباسی با بیان اینکه تعداد 69 درصد از فوت شدگان در محور برون شهریی و راه روستایی و ما بقی در محور درون شهری به وقوع پیوست ، تصریح کرد: بابل با تعداد 10 نفر ، بهشهر با 8 و ساری با 6 مورد بیشترین و آمل، تنکابن ، گلوگاه و میاندرود و بابلسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

خرداد ماه بیشترین فوتی

عباسی با بیان اینکه 20 درصد از قوت شدگان موتورسوار هستند افزود :بر اساس آمار بیشترین فوتی در خرداد ماه با 21 فوتی و بعد از آن اردیبهشت و تیر ماه هر کدام با 9 و فروردین با 6مورد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند .

به تفکیک سن متوفیان

وی خاطر نشان کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 11 فوتی است و بعد از آن گروه سنی 11 تا 20 سال با 20 فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

عباسی با اشاره به اینکه تعداد 229 نفر چهار ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که 20 درصد آن مربوط به موتور سوار ها هست ،افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار