اجرای نیت 600 میلیون تومان عواید موقوفات در ساری\
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران

اجرای نیت 600 میلیون تومان عواید موقوفات در ساری

  • کد خبر: 219000
  • چاپ
  • انتشار: 14 شهریور 1398 - 15:03

استناد نیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در راستای سوگواره بصیرت عاشورایی و طرح شمیم حسینی 600 میلیون تومان از محل موقوفات در قالب بن خرید اقلام اطعام از فروشگاه محصولات غذایی بین هیات‌های مذهبی این شهرستان توزیع می‌شود.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران ، طرح شمیم حسینی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ساری به اجرا درآمد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در این مراسم با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی برای اولین‌بار در استان گفت: هیأت‌های مذهبی در این طرح می‌توانند علاوه بر دریافت بن خرید ارزاق، از تخفیف ویژه خرید اقلام نمایشگاه نیز بهره‌مند شوند.

به گفته وی مبلغ 600 میلیون تومان از محل موقوفات و در قالب بن خرید اقلام اطعام از فروشگاه محصولات غذایی بین هیات‌های مذهبی این شهرستان توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار قابل توجهی از موقوفات در استان با نیت اطعام و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد تا پیش از این سوگواره بصیرت عاشورایی توسط سازمان اوقاف در امامزادگان برگزار می‌شد که طی آن برنامه‌هایی چون «لبیک یا حسین(ع) »، «شیرخوارگان حسینی»، «احلی من العسل»، ویژه‌برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی و رهروان زینبی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود که این برنامه‌ها با قوت امسال هم اجرا می‌شود و در سال جاری این نمایشگاه به صورت سالیانه درکنار سایر برنامه‌ها در این ایام برگزار خواهد شد.

حیدری افزود: امسال طرح شمیم حسینی به‌عنوان طرح جدید سازمان اوقاف به صورت ملی و در سراسر کشور با سه سرفصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری موقوفاتی که قید مکان ندارند برگزار می‌شود که در ۱۲ امامزاده استان مازندران نیز برگزار می‌شود، این برنامه در قالب نمایشگاه‌های عرضه اقلام مورد نیاز هیات خواهد بود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه «طرح شمیم حسینی» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ارائه خدمات مورد نیاز هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها و با هدف اجرای نیات واقفین خیراندیش شامل مواد غذایی جهت پخت نذری، پرچم‌، کتیبه و بیرق، لباس مشکی، محصولات فرهنگی و ... در بقاع شاخص استان مازندران برپا خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اضافه کرد: در این نمایشگاه تمامی خدمات مورد نیاز هیات مذهبی عرضه خواهد شد.

حیدری گفت: هیات‌های مذهبی مستمر که توسط سازمان تبلیغات استان به اداره کل اوقاف و امور خیریه معرفی می‌شوند با شرکت در این طرح می‌توانند علاوه بر دریافت بن خرید ارزاق، از تخفیفات ویژه خرید اقلام مورد نیاز هیات‌ها در نمایشگاه نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۸ هزار و ۵۰۰ مسجد، حسینیه و هیأت مذهبی فعال در استان، گفت: طرح «شمیم حسینی» به منظور کمک به آنها و نیز مجالس عزاداری از محل موقوفات مرتبط اجرا می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار