خوداتکایی دانه‌های روغنی به 17 درصد رسید\

خوداتکایی دانه‌های روغنی به 17 درصد رسید

  • کد خبر: 218910
  • چاپ
  • انتشار: 10 شهریور 1398 - 12:26

استناد نیوز، وزیر جهاد کشاورزی گفت، درارتباط با دانه‌های روغنی وابستگی زیادی به خارج از کشور داریم اما با این وجود از 5 تا 6 درصد خوداتکایی به 17 درصد رسیده‌ایم که در مقایسه با تقاضای موجود در کشور بسیار اندک است.

 

به گزارش استناد نیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال 98 - 99 اظهار کرد: در توسعه ایجاد محصولات گلخانه‌ای در مقایسه با ظرفیت‌هایی که در کشور داریم و حتی کشورهای همسایه عقب هستیم و این کشورها با سرعت بسیار بیشتری از ما حرکت می‌کنند.

حجتی ادامه داد: در ارتباط با دانه‌های روغنی وابستگی زیادی به خارج از کشور داریم اما با این وجود از 5 تا 6 درصد خوداتکایی به 17 درصد رسیده‌ایم که در مقایسه با تقاضای موجود در کشور بسیار اندک است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وابستگی به دانه‌های روغنی علاوه بر اینکه در بخش تامین روغن ما را وابسته می‌کند در بخش کنجاله نیز که نیاز صنایع دام و طیور است نیز وابستگی به همراه دارد از این رو افزایش تولید دانه‌های روغنی به طور جد در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی در ادامه خطاب به معاونین و روسا و مسئولان حاضر در جلسه گفت: رسالت تاریخی برعهده ما قرار گرفته است که این مسئولیت در واقع لطف خداوند است که بر گردن ما قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: وقتی گفته می‌شود تولید محصولات کشاورزی 26 درصد در مقایسه با سال 92 رشد داشته است این در واقع لطف خداوند است اما باید با سرعت بیشتری جلو برود.

می‌توانیم به اندازه نیازمان در کشور محصولات کشاورزی ایجاد کنیم

حجتی با اشاره به مسائل مربوط به تامین آب و خشکسالی در کشور گفت:‌ بروید مشاهده کنید که آبا و اجداد ما چه کارهایی تنها در بخش قنوات انجام داده‌اند این همت در شرایطی انجام شده که ما به ابزار محدودی دسترسی داشته‌ایم اما در بخش مهندسی، طراحی اجرای نقشه و دقت عمل فعالیت‌های بزرگی در آن زمان انجام شده است.

وی افزود: درست است که در گذشته جمعیت ما کم بوده اما اکنون به ابزار و تکنولوژی‌هایی دسترسی داریم که می‌تواند تولید ما را به اندازه کافی و حتی بیشتر از نیاز افزایش دهد اما ما به اندازه نیاز از تجهیزاتمان استفاده نکردیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نباید نسبت به ارباب رجوع و کشاورزان سخت گرفته شود و باید مقررات‌زدایی در این خصوص صورت گیرد و الکی به مردم نگوییم که بروید و بعدا بیایید و به اصطلاح وی را سرکار بگذاریم!

از پرورش دهندگان شترمرغ تعهد محضری گرفته‌اند که نیاز به آب نداشته باشند

وی که خطاب به همکاران خودش در این وزارتخانه صحبت می‌کرد گفت: من مشاهده کرده‌ام که از پرورش‌دهندگان شترمرغ خواسته‌اند که برای گرفتن مجوز تعهد محضری دهند که نیاز به آب ندارند. کسانی که این تعهد را گرفته‌اند از آمریکا یا رژیم صهیونیستی نبوده‌اند بلکه همکاران خود ما در وزارت جهاد کشاورزی بودند.

حجتی گفت: برخی به دنبال آن هستند که وقتی ارباب رجوع به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه می‌کند چگونه به او نه بگویند و یا او را سرکار قرار می‌دهند؛ حل مشکلات مردم عبادت است و کشاورزی که برای گرفتن مجوز آمده است می‌خواهد خرج خانواده خود را در بیاورد و از طرفی به تولید ملی کشور بیفزاید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار