خانواده ها از سلامت روانی دانش‌آموزان غافل شده‌اند\
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت‌ آموزش و پرورش:

خانواده ها از سلامت روانی دانش‌آموزان غافل شده‌اند

  • کد خبر: 218581
  • چاپ
  • انتشار: 26 مرداد 1398 - 18:25

استناد نیوز، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت‌ آموزش و پرورش ،یکی از اشکالاتی که در جامعه وجود دارد این است که نگاه به ساحت تربیت زیستی دانش‌آموزان یک نگاه متعادل و متوازن نیست به این معنا که تمام دغدغه‌های خانواده‎ها بر سلامت جسمی فرزندان است و از سلامت روانی دانش‌آموزان غافل شده‌اند.

به گزارش استناد نیوز؛ «علیرضا کاظمی» همچنین ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و معاون پرورشی و فرهنگی وی گفت: ما هر طرحی را به آموزش و پرورش مازندران سپرده‌ایم به بهترین شکل ممکن، آن را اجرا کردند ازجمله همین‌که جشنواره نوجوان سالم را به مشهد مقدس آوردند و از این ظرفیت استفاده کردند و من یقین دارم برای من و همه دوستان حاضر در این جشنواره، هیچ هدیه‌ای بالاتر از این نبود که توفیق زیارت آقا علی بن موسی الرضا (ع) نصیب ما شود.

او در ادامه به سند تحول بنیادین به‌عنوان یک سند تربیتی و پرورشی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های استراتژیک سند تحول، دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است که شامل تمام ساحت‌های تربیتی می‌شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش در ادامه ضمن تبیین ساحت‌های شش‌گانه سند تحول و اهمیت هر کدام از آن‌ها گفت: یکی از اشکالاتی که در جامعه وجود دارد این است که نگاه به ساحت تربیت زیستی دانش‌آموزان یک نگاه متعادل و متوازن نیست به این معنا که تمام دغدغه‌های خانواده‎ها بر سلامت جسمی فرزندان است و از سلامت روانی دانش‌آموزان غافل شده‌اند این در حالی است که سلامت روحی و روانی نقش مهم‌تری از سلامت جسمی در یادگیری و تعالی و رشد و تحقق ساحت‌های تربیتی دارد.

کاظمی در ادامه ضمن ضرورت اعمال نگاه متعادل به سلامت جسم و سلامت روان افزود: امروز یکی از ماموریت‌های مهم ما به‌عنوان سفیران تحقق سلامت روانی همین است که سلامت روانی و اجتماعی را به گفتمان اصلی جامعه تبدیل کنیم و مشارکت همه ذینفعان را بخواهیم.

او برای رسیدن به این هدف، به ظرفیت‌های درون و بیرون دستگاه اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم از اقدام‌پژوهی‌های خاص، ظرفیت شبکه بزرگ معلمان و مدیران، تشکل‌های دانش‌آموزی و همکاران بهره ببریم تا بتوانیم نهضت فرهنگی پیشگیری را رقم بزنیم ضمن اینکه با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه‌هایی را همانند طرح «یاریگران زندگی» که ایده و ابتکار شخص سردار مومنی بود رادر دست اجرا داریم و در اول مهر زنگ این طرح را به صدا در می‌آوریم.

کاظمی همچنین به ظرفیت سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی کار، نیاز به همکاری و مشارکت همگان دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، یکی از شرکای ماست و اتفاقاً نگاه فرهنگی به موضوع دارند.

وی همچنین به آرامش روانی اشاره کرد و گفت: هر چقدر پیوند خود، خانواده و دانش‌آموزان را با سرچشمه وحی بیشتر کنیم، ارتباط دینی و معنوی خود را با نماز و قرآن استمرار بخشیم از آرامش بیشتری برخوردار خواهیم بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار