تک نرخی شدن کالا و اجرای صحیح قوانین به ویژه در حوزه اقتصاد می‌تواند جلوی رانت را بگیرد\

تک نرخی شدن کالا و اجرای صحیح قوانین به ویژه در حوزه اقتصاد می‌تواند جلوی رانت را بگیرد

  • کد خبر: 218406
  • چاپ
  • انتشار: 16 مرداد 1398 - 22:16

  استناد نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عدم شفافیت در اطلاعات اقتصادی و چند نرخی شدن کالا و خدمات زمینه بروز رانت و ایجاد فساد در نظام اقتصادی را به دنبال دارد.

 

به گزارش استناد نیوز،  محمدرضا پورابراهیمی  با اشاره به شکل‌گیری رانت در جامعه گفت: یکی از منشاء‌های رانت در اقتصاد، عدم شفافیت در اطلاعات اقتصادی است و در هر کشور یا جامعه‌ای که در آن عدم شفافیت وجود داشته باشد، زمینه بروز رانت و ایجاد فساد در نظام اقتصادی آن قطعا شکل می‌گیرد.

تک نرخی شدن کالا و اجرای صحیح قوانین به ویژه در حوزه اقتصاد می‌تواند جلوی رانت را بگیرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از زمینه‌های دیگر بروز رانت، وجود چند نرخی بودن کالا و خدمات است. زمانی که در یک کشوری نظام قیمت‌گذاری از تک‌نرخی به چندنرخی تبدیل می‌شود، اساسا در این نظام رویکرد رانت و فساد اقتصادی را می‌بینید و این امر در نظام اجرایی اثر می‌گذارد.

اجرای صحیح قوانین در حوزه اقتصاد بسیار با اهمیت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای صحیح قوانین در حوزه اقتصاد بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: قوانین و مقررات یکی از موضوعات اساسی است که طبیعتا بر اساس آن باید به دنبال این باشیم که اجرای صحیح قوانین و مقررات را در حوزه مسائل اقتصادی داشته باشیم تا زمینه بروز رانت را ببندیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: برای برطرف کردن رانت در کشور عدم شفافیت را باید شفاف‌سازی کرد، تک‌نرخی ایجاد شود و همه قوانین نیز به درستی اجرا و رعایت شود./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار