دولت، حسینی را برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می کند\
  • احمدی لاشکی؛

دولت، حسینی را برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می کند

  • کد خبر: 218204
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1398 - 09:28

استنادنیوز؛ نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت، سید جواد حسینی سرپرست فعلی را برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی خواهد کرد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با استنادنیوز با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر صمت به نوشهر و چالوس اظهار داشت: جلسات خوبی با حضور وزیر درراستای حل مشکلات منطقه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت وزارتخانه بسیار عریض و طویلی است، اظهار کرد: بحث پسماند برای مازندران بسیار مهم و حیاتی است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه بالغ بر 10 هزار مسافر و گردشگر غیرایرانی هم‌اکنون فقط در کلاردشت حضور دارند که همه اینها خود بر تولید افزایش زباله تأثیرگذار است، گفت: نیروگاه زباله‌سوز نوشهر 98 درصد و ساری تا حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی جمعیت مازندران فقط ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیست بلکه به خاطر گردشگرپذیر بودن، جمعیت آن بالغ بر سه برابر جمعیت بومی است، گفت: باید به معادن که در منطقه هستند کمک شود اما قرار نیست که پساب وارد رودخانه چالوس شود و به خاطر انتفاع یک شخص از یک معدن گل‌آلود شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره سهم معدل در کنکور 99 اشاره کرد و گفت: تصمیم‌گیری درباره این موضوع از اختیارات شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و کمیسیون آموزش مجلس و دولت به این موضوع ورود نخواهند کرد زیرا قانون این شورا را موطف کرده که مشخص کند شرایط باید به چه صورت باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته مصوب کردند که معدل با تأثیر قطعی برای داوطلبان کنکور اعمال و محاسبه شود؛ اما با توجه به اینکه نتوانستند آزمون‌ها را به صورت استاندارد برگزار و عدالت آموزشی را در سراسر کشور اجرا کنند، به وزیر علوم به عنوان رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو پیشنهاد شد این امر را مجدداً بررسی و اصلاح کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار