احداث و تحویل 52 هزارو 593 واحد مسکن مهر به متقاضیان مازندرانی\
  • مهندس رهگشای معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از :

احداث و تحویل 52 هزارو 593 واحد مسکن مهر به متقاضیان مازندرانی

  • کد خبر: 217593
  • چاپ
  • انتشار: 18 تیر 1398 - 21:58

استناد نیوز، مهندس سیدعباس رهگشای معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از احداث و تحویل بیش از 52 هزار و 593 واحد مسکن مهر به متقاضیان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان خبر داد .


به گزارش استناد نیوز، مهندس رهگشای ضمن اعلام این خبر افزود : حدود 5 هزار واحد دیگر در دست ساخت است که در طول یکسال گذشته بیش از 1500 واحد تکمیل و تحویل ثبت نام کنندگان شده است .
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی ، بازسازی بافتهای قدیمی و فرسوده و استحکام بخشی بناهای جدید را از مهمترین اولویتهای این اداره کل دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر از مالکین بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند که به هرکدام ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۹ درصد و ۱۵ میلیون تومان نیز برای جا به جایی و اجاره مکان جدید پرداخت شده است. وی در ادامه خاطر نشان کرد: در آیین نامه های جدید نظام مهندسی ، کلیه سازه های بتنی و فلزی باید به یک دیوار نگهدارنده (وال پست) مجهز باشند تا در مقابل حوادث ناشی از بلایای طبیعی از قبیل زلزله و سیل مقاومت کنند و این موضوع با جدیت تمام توسط ناظرین مسکن و شهرسازی و کارشناسان نظام مهندسی پیگیری می شود.
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد : افزایش تقاضا ، کاهش تولید و محدودیت اراضی دارای قابلیت ساخت و ساز ، از مهمترین عوامل افزایش نرخ مسکن در مازندران است.
سید عباس رهگشای با بیان اینکه افزایش هزینه های ساخت رغبت برای ساخت و سازهای جدید را از بین برده افزود: از آنجاییکه تمام ساخت و سازها توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت به جز مسکن مهر و بافت فرسوده هیچ یارانه ای برای این بخش نمی پردازد ، لذا دولت در نرخ گذاری مسکن هیچ نقشی نداشته و کلیه قیمتها بر اساس برآورد سازندگان آن صورت می پذیرد.
وی در ادامه اظهار داشت : افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف استان متفاوت است و از ۶۰ تا ۱۲۰ درصد متغیر می باشد. کاهش متراژ ساختمانها تا زیر ۸۰ متر مربع به منظور هماهنگی با قدرت خرید مردم و کاهش مصرف انرژی ، از سیاستهای کلان دولت در بخش مسکن است که در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد. با اینهمه پایین آمدن توان خرید مردم موجب شده تا تولیدکنندگان مسکن ، برای فروش واحدهای خود به سود کمتر قانع شوند و در برخی موارد حتی با هزینه تمام شده آنها را واگذار کنند که همین امر آمار تولید را پایین آورده است.
وی خاطر نشان ساخت : آمار دقیق مالکین و مستاجرین مازندران مشخص نیست و برای استحصال آن نیاز به آمارگیری خانه به خانه در استان است. اما طبق آخرین آمار سازمان نفوس و مسکن در سال ۹۵ نسبت واحدهای مسکونی قابل بهره برداری در مازندران به نسبت جمعیت شهری ساکن در آن ، ۲ درصد کمتر و همین نسبت در جمعیت روستایی ۷ درصد بیشتر از حد نیاز است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار