مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران در خصوص راه اندازی امکان ثبت نظر اقشار مختلف مردم در مورد نحوه دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی استان مطابق با حقوق شهروندی در سایت استانداری، گفت: با توجه به اینکه مشارکت در امور مساله ای تازه نیست و از دیر باز وجود داشته است، انسان ها در همه امور نیاز به همکاری و مشارکت با یکدیگر داشته اند و در کشور ما هم با توجه به پیشرفت علم مدیریت و استقرار مدیریت نوین در سازمان ها و مؤسسات، موضوع مشارکت در امر مدیریت امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
وی افزود: به همین منظور و با دستور موکد استاندار؛ فرم نظرسنجی نحوه دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی استان مطابق با حقوق شهروندی در سایت استانداری مازندران راه اندازی گردید.
قربانی، افزود: سیستمهای فناوری اطلاعات، علاوه بر اینکه با حذف سلیقه و عامل انسانی و ثبت دقیق، در کاهش فساد میتواند نقش بسزایی داشته باشد، به طور خاص در ارزیابی هم میتواند کمککننده باشد.
وی با اشاره به این که با استقرار سیستمهای اطلاعاتی مناسب، میتوان ارزیابیهای دقیق و به روز از فرآیندها انجام داد، اظهار داشت: دادههای ثبتی به ما این امکان را میدهندکه با درجه اطمینان بالایی، دادههای ارزیابی را بدست آوریم.
قربانی افزود: این سیستم که با همکاری خوب دفتر بازرسی و دفتر اجتماعی استانداری تدارک دیده شده است و مورد بهره برداری دفاتر مذکور قرار می گیرد، گزارش های جامعی را بصورت رتبه بندی دستگاه ها بر اساس نظرات و ارزیابی صورت گرفته شهروندان عزیز از نحوه دریافت خدمات در اختیار قرار می دهد و این گزارش هاجهت بهره برداری و اعمال تصمیمات کلان مدیریتی برای اصلاح امور در اختیار استاندار قرار خواهد گرفت.