معرفی کاندیداهای احتمالی مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ\

معرفی کاندیداهای احتمالی مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ

  • کد خبر: 217354
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1398 - 15:06

زمستان سال 98 انتخابات مهم مجلس یازدهم برگزار خواهد شد و کاندیداهای شرکت در این انتخابات کم و بیش فعالیت خود را آغاز کرده اند

 به گزارش استناد نیوز، حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، کیاکلا و سوادکوه شمالی با 2 نماینده همواره یکی از حوزه های انتخابیه پر ترافیک کاندیدا بوده است. البته چهره هایی دارای شانس بیشتری نسبت به سایرین هستند، در ادامه به معرفی اجمالی کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس یازدهم در این حوزه می پردازیم.

لازم به ذکر است که هنوز فرصت زیادی تا شروع انتخابات و نام نویسی کاندیداها باقی مانده است و تا آن زمان ممکن است معادلات دچار تغییرات زیادی شود.

 *** محمد اسماعیل ابراهیم زاده: شنیده می شود مدیرعامل سابق گاز استان مازندران که با 61 سال سن بازنشسته شده است سودای شرکت در انتخابات را در سر دارد.

*** علی ادیانی راد: نماینده فعلی این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی در مجلس هشتم را هم در کارنامه دارد برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم نیز کاندیدا خواهد بود. ادیانی برای حضور در مجلس دهم در دور اول با 47203 رای دوم شد اما رقابت به دور دوم کشید که در آن انتخابات موفق شد به مجلس راه یابد.

*** عزت الله اکبری تالارپشتی: اکبری 66 ساله که دو دوره سابقه نمایندگی مردم قائمشهر در مجالس پنجم و هشتم را دارد احتمالا بازهم کاندیدای حضور در مجلس خواهد بود. اکبری در انتخابات مجلس دهم با 15445 رای در رده هشتم قرار گرفت.

*** قربان بوداغی: معاون سابق اقتصادی اداره کل اطلاعات استان مازندران متولد سال 1338 و اصالتا سوادکوهی است، وی برای انتخابات مجلس دهم کاندیدا شد که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود. هرچند بوداغی بعد از مجلس دهم اعلام کرده بود دیگر کاندیدا نمی شود اما شنیده ها از تمایل مجدد او برای شرکت در انتخابات پیش رو خبر می دهند!

*** موسی ترابی وسطی کلایی: جوان قائمشهری دارای مدرک کارشناسی ارشد کارآفرینی در سال 94 نیز کاندیدای مجلس دهم شده بود و با کمتر از دو هزار رای در رده بیستم قرار گرفت، اما به احتمال زیاد در انتخابات مجلس یازدهم نیز کاندیدا خواهد شد.

*** یوسفعلی جوانی قادیکلایی: رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس یازدهم خواهد بود، جوانی در انتخابات مجلس دهم در کمال تعجب سایرین موفق شد بیش از 16 هزار رای کسب نماید و بالاتر از برخی چهره های سرشناس در جایگاه هفتم آن انتخابات قرار گرفت، دکتر جوانی 45 ساله امید زیادی به انتخابات پیش رو دارد.

*** سید هادی حسینی: نماینده مردم قائمشهر در مجلس نهم که موفق به جلب آرای مردم در انتخابات مجلس دهم نشده بود با انتصاب و استعفای جنجالی از معاون حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را برای انتخابات مجلس یازدهم آماده می کند، هرچند تلاش زیادی شد تا در فرصت 20 روزه در پست معاون وزیر ورزش بتواند اقبال ورزشکاران را بدست آورد اما با حواشی بسیاری که برای او در این راه بوجود آمد چندان موفق نبود.

*** عبدالله رضیان: نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قطعا در انتخابات پیش رو نیز کاندیدا خواهد بود. رضیان که سال 94 در لیست اصلاح طلبان برای مجلس قرار گرفته بود موفق شد با کسب بیش از 62 هزار رای به عنوان نفر اول حوزه انتخابیه وارد مجلس شود. اما با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی و افول جایگاه اصلاح طلبان کار او نیز در انتخابات سال 98 بسیار سخت خواهد بود.

*** کمال علی‌پور خنکداری: نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران آن مجلس پیزی نمانده بود تا در انتخابات سال 94 به مجلس دهم راه یابد اما در دور دوم با اختلاف اندک رقابت را به ادیانی باخت! علیپور نیز قطعا رقیب سختی برای سایرین در انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود اما کاری به مراتب سخت تر نسبت به دوره گذشته پیش رو خواهد داشت.

*** رضا گنجی: فرماندار سابق جویبار و عضو هیئت مدیره امداد خودرو ایران یکی از افراد جوانی است که در جویبار از مقبولیت مناسبی برخوردار است و ممکن است با حمایت برخی از چهره های سرشناس از جمله ولی رعیت به کارزار انتخابات مجلس یازدهم بپیوندد.

*** کیوان مرادیان: از سوابق مرادیان می توان به مدیر کلی اداری و منابع انسانی دانشگاههای آزاد کل کشور اشاره کرد، مرادیان پیش از این نیز دو بار برای انتخابات مجلس نام نویسی کرد و در دوره گذشته موفق شد نزدیک به 22 هزار رای از مردم دریافت نماید. برخی بر این باورند که مرادیان با دو شکست در انتخابات دیگر کاندیدا نخواهد شد اما با توجه به آرای قابل قبول احتمال کاندیداتوری مجدد او وجود دارد.

*** مرتضی هاشم پور: یکی از چهره های سرشناس انتخابات اسفند 98 مرتضی هاشم پور خواهد بود، از سوابق او می توان به: مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان و عضو هیات اجرایي در ایمیدرو، مدیرعاملی شرکت ملي فولاد ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران و... اشاره کرد. هاشم پور در انتخابات مجلس دهم به عنوان اولین حضور انتخاباتی خود موفق به کسب 32790 رای شد، هاشم پور که مورد حمایت گروه هایی برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه تهران بود، شنیده می شود ترجیح داده از زادگاه خود کاندیدای مجلس شود.

 

 تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ قطعا بالا خواهد بود و در اینجا تنها به برخی از افراد مطرح اشاره شده است، اسامی دیگری از گوشه و کنار شنیده می شود که برخی از آن ها احتمال تایید صلاحیت کمی دارند به همین دلیل در لیست فوق قرار نگرفته اند.

استناد نیوز طی ماه های باقی مانده تا انتخابات فعالیت کاندیداها را رصد کرده و تحلیل هایی را از عملکرد و اقدامات آن ها در مناصب گذشته منتشر خواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار