لزوم رعایت مصرف برق در زمان پیك بار/اجرای اصلاح الگوی مصرف برای كاهش مصرف انرژی\

لزوم رعایت مصرف برق در زمان پیك بار/اجرای اصلاح الگوی مصرف برای كاهش مصرف انرژی

  • کد خبر: 217205
  • چاپ
  • انتشار: 04 تیر 1398 - 07:11

استنادنیوز؛ مهندس رضا غفاری در کنفرانس خبری در استانداری مازندران با اشاره به لزوم رعایت مصرف برق در زمان پیک بار گفت: اصلاح الگوی مصرف برای کاهش مصرف انرژی در حال اجرایی شدن است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۷۲۶ مشترک در حال استفاده از انرژی برق در حوزه مازندران هستند، افزود: از این تعداد 76 درصد مشترکان خانگی، ۴.۹ درصد عمومی، ۵.۱ کشاورزی و هفت دهم درصد هم مشترکان صنعتی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه روستاهای دارای کد بالای ۱۰ خانوار بدون برق در استان نداریم، تصریح کرد: در فصل تابستان بار 2.75 برابری به برق استان تحمیل می‌شود زیرا بار پیک پایه ۸۰۰ مگاوات بوده که در فصل تابستان به دو هزار و ۲۲۸ مگاوات می‌رسد.

مهندس غفاری در ادامه با اشاره به اینکه تغییر ساعت کار ادارات، بانک ها، نهادها و همچنین اصلاح الگوی مصرف برای کاهش مصرف انرژی در حال اجرایی شدن است، بیان کرد: ساعت کار تابستانی از ۲۵ خرداد در مازندران به اجرا گذاشته شده که بر مبنای آن  فعالیت ادارات از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه آغاز و تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد.

وی افزود: هدف توزیع برق از اجرای برنامه های مدیریت مصرف در پیک مصرف، تامین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکین بدون وقوع خاموشی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با درخواست از مشتركان براي همراهي با مجموعه صنعت برق گفت: از همه هموطنان درخواست مي كنيم كه در ساعات 12 الی 16 در روز و 20 الی 23 در شب براي كاهش مصرف خود اقدام كنند.

مهندس غفاری درخصوص راهكارهاي كاهش مصرف برق نيز اظهار داشت: از جمله راهكارهاي ساده مي توان بهره گيري از  نور طبيعي روز،  تنظيم كولرهاي گازي روي 24 الی 26 درجه اشاره كرد كه تاثيربسزايي در كاهش مصرف در ساعات اوج بار خواهد داشت.

وي با بيان اين كه مشتركان همچنين مي توانند با استفاده از وسايل پرمصرف برقي در  ساعت هاي پاياني شب يا ابتداي روز و یا روزهای تعطیل نقش موثري در كاهش مصرف خود و پايداري شبكه برق داشته باشند، تاكيد كرد: مطمئنيم كه با همكاري همه مشتركان مازندران، مي توانيم از اين روزهاي گرم به خوبي عبور كنيم و در تامين برق مشكلي نداشته باشيم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار