قابل توجه نهادهای نظارتی/عدم شفافیت مالی در بانک ایران زمین/سپرده گذاران هوشیار باشند\

قابل توجه نهادهای نظارتی/عدم شفافیت مالی در بانک ایران زمین/سپرده گذاران هوشیار باشند

  • کد خبر: 217196
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1398 - 23:49

استنادنیوز؛ نام گذاری و تعیین شعار سال با هدف رفع دغدغه های کشور و عبور از موانع پیش رو ، یکی از اولویت های است که در آغاز هر سال از سوی مقام معظم رهبری اعلام و با درایت و دوراندیشی ، راه های برون رفت از موانع نیز از سوی ایشان ترسیم و به مسئولان و کارگزاران مربوطه ابلاغ می گردد .

در سال هاي اخير و با عنايت به اهميت معيشت و اقتصاد جامعه ايراني شعارها و نامگذاري سال ها نيز يكي پس از ديگري از سوي مقام معظم رهبري حول محور اقتصادي تبيين شد .

اوج دغدغه هاي اقتصادي رهبر معظم انقلاب، در قالب شعار سال 98 شكل گرفت آنجا كه ايشان بمنظور درمان ريشه اي اقتصاد بيمار كشور نسخه "رونق توليد" را راهگشا دانستند و امسال را با اين نام معرفي نمودند .

بدون ترديد نقش بانك ها به عنوان پشتوانه توليد نقشي بي بديل در پازل اجراي منويات رهبري به شمار مي رود كه متاسفانه از طرف برخي بانك ها و موسسات مالي مورد غفلت قرار مي گيرد .

در اين ميان يكي از بانك هاي خصوصي وجوه سپرده گذاران را به جاي ورود به چرخه توليد در بازارهاي كاذب ارز و خريد املاك با چند برابر قيمت واقعي نموده و از اين محل سود سرشاري را بدست مي آورد .

در بانك ايران زمين باستناد گزارش حسابرسي و بازرس قانوني صورت هاي مالي سال 95 ( موسسه حسابرسي بهمند ) ؛ امكان اظهار نظر صورت هاي مالي مربوطه وجود نداشته است.

بدين ترتيب و با توجه به عدم امكان اظهار نظر از سوي حسابرسان بانك ايران زمين نمايانگر فقدان قيمت ارزيابي در املاك خريداري شده بوده و چند برابر ارزش قانوني شناسايي و ثبت گرديد .

و اما سئوال مهم !
اكنون و با توجه به موارد بيان شده اين سئوال مطرح مي شود كه وجه اختلاف فاحش ميان قيمت واقعي با قيمت خريداري شده املاك در جيب چه كساني مي رود ؟

و سئوال ديگر اينكه چرا منابع حاصل از سپرده هاي مردم نبايد درتوليد و اشتغالزايي بكار گرفته شود و افرادي خاص با روش هاي ناصواب سعي در انحراف اقتصاد كشور داشته اند .

البته در كنار خيانتي كه بانك ايران زمين و برخي ديگر از موسسات مالي و پولي در قبال اقتصاد ايران بانجام مي رسانند گناه دستگاههاي نظارتي مالي و بانكي كشور نيز نابخشودني است .

سكوت دستگاههاي نظارتي بانك مركزي ، سازمان بورس ، خاطرات تلخ سپرده گذران پلاكارد بدست برخي بانك ها و موسسات مالي را تداعي مي كند و خوف آن مي رود كه رويه ناهمگون با اقتصاد و توليد بانك ايران زمين تكرار آن تراژدي دردناك باشد .

مسئولان بانك مركزي بايد بدانند فردا خيلي دير است و از امروز بايد مانع رشد اين معضل بزرگ اقتصادي شد /شمال نیوز



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار