وضعیت عادی در شهر حلب حاکم می شود / اسلحه از حلب خارج خواهد شد\
  • با توافق ارتش سوریه با کردهای حلب

وضعیت عادی در شهر حلب حاکم می شود / اسلحه از حلب خارج خواهد شد

  • کد خبر: 21703
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1395 - 10:35

نیروهای کرد موافقت کرده‌اند نهادهای خدماتی و پلیس سوریه وارد مناطق تحت کنترل کُردها شوند و اسلحه ها از شهر خارج شوند

یک هفته از آزادسازی شهر حلب سوریه از دست تروریست‌ها می‌گذرد و دولت سوریه قصد دارد کنترل خود را در مناطقی گسترش دهد که تحت کنترل یگان‌های پشتیبانی مردمی کُرد است.

در همین زمینه، روزنامه «الاخبار» لبنان امروز پنجشنبه گزارش داد که گفته می‌شود ارتش سوریه با یگان‌های پشتیبانی مردمی به توافق رسیده‌اند که این شهر را از هر گونه نمود و اقدام نظامی پاک کنند؛ خاصه در مناطقی تحت کنترل نیروهای کُرد است.

یک منبع آگاه خبر داد که نیروهای کرد موافقت کرده‌اند نهادهای خدماتی و پلیس سوریه وارد مناطق تحت کنترل کُردها شوند و این توافقها در واقع آنی نیست، بلکه از زمان هماهنگی میان طرفین در نبردهای منطقه «بنی زید و السکن الشبابی» وجود داشته است.

 

یک منبع کُرد با تکذیب این خبر که ارتش سوریه به آنان مهلت داده است که منطقه الشیخ مقصود را تخلیه کنند، تأکید کرد «ترویج چنین شایعاتی با هدف فتنه‌افروزی میان ارتش و یگانها[ی پشتیبانی مردمی کُرد] در این شهر رخ میدهد».

این منبع همچنین اظهار داشت که پیشنهادهایی مبنی بر تخلیه حلب از سلاح و تحویل مدیریت آن به پلیس محلی مطرح شده است؛ حال خواه این پلیس دولتی باشد یا از نیروهای «آسایش» (پلیس محلی کردها).

وی همچنین تصریح کرد که «امکان دارد یگانهای کرد به عنوان یک نیروی نظامی عقب‌نشینی کنند، ولی اداره امور مناطق تحت سیطره آن به نیروهای آسایش تحویل داده خواهد شد؛ بر سر این مسئله با دولت سوریه به توافق رسیده ایم».

به گفته این منبع، منطقه الشیخ مقصود متعلق به حلب است و مهم است که مانند سایر محله‌های این شهر از خدمات بهره‌مند شود؛ همان گونه که در الحسکه (شمال شرق سوریه) شاهد این مسئله هستیم و نهادهای خدماتی دولت در آن حضور دارند.

نیروهای نظامی روسیه روز گذشته وارد منطقه الشیخ مقصود شده و با فرماندهان کُرد حاضر در این منطقه دیدار کردند تا مواضع آنان را با ارتش سوریه هماهنگ کنند و بدین ترتیب حلب از سلاح و فرد مسلح خالی شود.


«کمال الجفا» کارشناس نظامی در این زمینه تأکید کرد که ارتش سوریه با نیروهای کرد به توافقی دست یافته است مبنی بر ورود نهادها و نیروهای امنیت داخلی سوریه به این محله.

وی پیش‌بینی کرد که توافقهای سیاسی بدون هیچ تنش نظامی انجام شود و اظهار داشت که مسئله کردها در حلب با «عفرین» نیز مرتبط است و این مسائل نیازمند گفت‌وگو و توافق است و «مسئله ورود حکومت سوریه به همه مناطق حلب قطعی است».

 

منبع: فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار