آمار صادرات مازندران بیش از یک میلیارد دلار است\

آمار صادرات مازندران بیش از یک میلیارد دلار است

  • کد خبر: 216832
  • چاپ
  • انتشار: 08 خرداد 1398 - 15:12

استنادنیوز؛ رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه آمار صادرات استان بیش از یک میلیارد دلار است افزود: بخشی از کالاهای استان از مبادی دیگر استان ها صادر می شود.

عبدالله مهاجر در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اظهار اینکه صندوق توسعه ضمانت در استان تاکنون به نتیجه نرسیده است افزود: امروزه در کشورهای خارجی کشاورزی یک افتخار محسوب می شود ولی کشاورزان ما درگیر مشکلات فراوانی هستند.

وی با تاکید برایجاد ظرفیت ها برای رونق کشاورزی و توسعه صادرات در استان گفت: امروز اگر قرار باشد کسی در کشور تولیدکننده باشد عاشق باشد زیرا با مشکلات عدیده ای روبرو است.

مهاجر با عنوان اینکه یکی از ظرفیت های مازندران در حوزه آبزیان و برنج، طیور، مرکبات، کیوی و بخش مختلف است گفت: میزان تولیدات کشاورزی استان هفت میلیون تن است و در ۱۴ محصول رتبه های برتر را دارا هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، صادرات را گامی مهم برای توسعه استان بیان کرد و گفت: در سه ماه آخر سال قبل میزان صادرات استان حدود ۳۰ درصد رشد یافت و صادرات به بیش از ۴۲۰ میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت صارداتی مازندران بیش از وضعیت موجود است افزود: در برنامه ششم، نگاه این است که میزان صادرات به سه میلیارد دلار برسد و برای دستیابی به این هدف باید موانع فراروی را برطرف کنیم.

وی با تاکید براینکه باید رویکرد جدیدو دیگری برای توسعه صادرات در استان درپیش گرفته شود گفت: صندوق ضمانت یکی از شاخص ترین آیتم ها برای توسعه صادرات به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه برنامه دستیابی به هدف سه میلیارد دلاری صادرات در استان تعریف شده است افزود: صادرات یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی است و باید در این بخش برنامه ریزی صورت گیرد.

مهاجر با اشاره به اینکه مازندران جزو استان های پیشرو در حوزه صادرات به شمار می رود گفت: با این حال ظرفیت مازندران در زمینه صادرات بیش از وضعیت موجود است و باید بسترهای لازم در این حوزه فراهم شود.

وی با اظهار اینکه امکانات اتاق بازرگانی در اختیار صندوق ضمانت توسعه صادرات قرار می گیرد گفت: برای توسعه صادرات نیاز به هماهنگی و همکاری صندوق ضمانت داریم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار