«توپولوف» روسیه با حدود 100 سرنشین در راه سوریه سقوط کرد\
  • خبر فوری

«توپولوف» روسیه با حدود 100 سرنشین در راه سوریه سقوط کرد

  • کد خبر: 21631
  • چاپ
  • انتشار: 05 دی 1395 - 08:51

خبرگزاری های و شبکه های خبری جهان از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای مربوط به وزارت دفاع روسیه با حدود 100 سرنشین خبر دادند

به گزارش استناد نیوز به نقل از خبرگزاری های خارجی، یک فروند هواپیمای روسیه با حدود 100 سرنشین از سوچی به مقصد لاذقیه سوریه در حرکت بوده که 20 دقیقه پس از پرواز  از رادار خارج شده است. 

منابع خبری این عواپیما را از نوع توپولف 154 اعلام کرده اند اما در مورد تعدتد سرنشینان آن آمار متناقضی اعلام شده است. بر این اساس شبکه تلویزیونی «المیادین» لحظاتی پیش در خبری فوری ضمن اعلام این خبر تعداد سرنشینان آن را 70 اعلام کرد، اما خبرگزاری ایتارتاس در گفتگو با یک منبع آگاه در سازمان حوادث غیرمترقبه روسیه اعلام کرد تعداد سرنشینان این هواپیما که متعلق به وزارت دفاع روسیه است حدود 100 نفر است که پس از برخواستن از فرودگاه سوچی ناپدید شده است.

رسانه‌های روسیه نیز اعلام کردند، هواپیمای ناپدید شده این کشور، متعلق به وزارت دفاع است.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هواپیمای مسافربری «توپولف ۱۵۴»، دقایقی پس از بلندشدن از سوچی ناپدید شد.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این هواپیما حامل حدود 100 مسافر از جمله حدود 20 نظامی و 10 خدمه و تعدادی خبرنگار بوده است.

 

منابع روس اعلام کردند هواپیمای توپولف ۱۵۴ قدیمی بوده و احتمالا نزدیک منطقه کراسنودار در جنوب روسیه سقوط کرده است این منابع اعلام کردند سقوط هواپیما به علت نقص فنی یا اشتباه خلبان بوده است.

 

در آخرین خبرها وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این هواپیما گروه ارکستر الکساندروف را به سوریه منتقل می‌کرد و نه نماینده رسانه جمعی روسیه و نیز شماری از اعضای نیروهای مسلح این کشور در هواپیما حضور داشتند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات تحقیقات و نجات سرنشینان هواپیمای ناپدید شده را رهبری و اداره می‌کند. به گفته سخنگوی کرملین، ولادیمیر پوتین شخصا جزئیات ناپدید شدن هواپیما را دنبال می کند. سازمان حوادث غیرمترقبه روسیه در تلاش برای یافتن هواپیمای ناپدید شده این کشور است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار