تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل پس از 37 سال در شورای امنیت سازمان ملل / شهرک سازی ممنوع !\
  • آمریکا وتو نکرد!

تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل پس از 37 سال در شورای امنیت سازمان ملل / شهرک سازی ممنوع !

  • کد خبر: 21619
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1395 - 23:54

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی مصر علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی برای اولین بار بدون کارشکنی آمریکا به تصویب رساند

به گزارش استناد نیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه ای را به رای گذاشت که خواستار پایان شهرک سازی اسرائیل می شود. این شورا قطعنامه پیشنهادی مصر علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رساند که تنها رای ممتنع هم مربوط به آمریکا بود.

نیوزلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال که از پیش نویس قطعنامه حمایت کرده بودند خواستار رای گیری شدند.

«سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، پس از تصویب این قطعنامه دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که سازمان ملل بیش از آنکه بر اقدامات ایران و کره شمالی متمرکز بوده باشد، توجهش را معطوف اسرائیل کرده است.

احتمال حمایت آمریکا از قطعنامه موجب بروز انتقاد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شده بود. نتانیاهو و ترامپ خواستار وتوی قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا شدند.

این درخواست در حالی است که گفته می‌شود دولت باراک اوباما، به‌رغم سیاست دیرینۀ آمریکا در وتوی هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل، قصد دارد در روند تصویب قطعنامه پیشنهادی مصر، مانع‌تراشی نکند.

 

لازم به ذکر است که قطعنامه قبلی علیه اسرائیل 37 سال پیش تصویب شده بود و این بار نیز بر خلاف سنت چند دهه اخیر، امریکا  قطعنامه را وتو نکرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار