موافق استانی شدن انتخابات هستم/حقوق بازنشستگی‌ می‌گیرم\

موافق استانی شدن انتخابات هستم/حقوق بازنشستگی‌ می‌گیرم

  • کد خبر: 216091
  • چاپ
  • انتشار: 21 اسفند 1397 - 07:15

استنادنیوز؛ نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موافق استانی شدن انتخابات هستم، گفت: برخی دلسوزان انقلاب جزیره‌ای عمل می‌کنند.

موافق استانی شدن انتخابات هستم/حقوق بازنشستگی‌ می‌گیرم

سیدعلی ادیانی‌ نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت طرح انتقال آب دریای خزر، برخورد با برداشت‌های غیرقانونی از معادن مازندران، مشکلات کارخانه چوب و کاغذ مازندران، بحث برجام، افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در سال آینده، بودجه، افزایش حقوق پاسخ داد.

 اگر برجام نبود چه سرنوشتی در انتظار ایران اسلامی بود توضیح دهید؟

برخی بر طبل برجام می‌کوبیدند که به نتیجه می‌رسیم ولی واضح است اشتباه کردند و تمام تخم مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشتند که دشمن با یک لگد همه آنان را شکست.

هیمنه انقلاب اسلامی مقاومت و ایستادگی بوده ولی برجام بدتر از قرارداد ترکمانچای بود به این دلیل که در هیچ توافق‌نامه‌ بین‌المللی یک جا همه چیز را تحویل نمی‌دهند و نسیته همه چیز را بپذیرند.

اگر برجام نمی‌بود مولفه انقلاب اسلامی در برابر دشمنان اقتدار، بازدارندگی طمع و موشک‌های دوربرد نبود بلکه درصد غنی‌سازی اورانیوم عاملی برای سکته دشمن بود اینکه ما دانشی را داریم و اصلا به سمت اتم نمی‌رویم.

با بسیاری از مولفه‌های اقتدار چشم دشمن را کور کردم برجام را امضا کردیم که قرار بود گشایش اقتصادی اتفاق بیفتد درحالی‌که گوشت از ۲۰ هزار به ۱۲۰هزار تومان رسید.انقلاب اسلامی ایران در تحریم شاکله انقلاب اسلامی را بست در تحریم تکنولوژی نانو، ماهواره، موشک‌های دوربرد، صنعت هواپیماسازی، فروش درآمد حاصله از نفت به کشور، ساخت خودروهای پیچیده را آموختیم.

در سایه برجام دوباره به سمت کوپنی برگشتیم می‌بینیم که آنچه بدست آوردیم در مقابل آنچه از دست دادیم خطای فاحش و خبط بزرگ بوده است.

 گفته شده که برجام در مدت ۲۰ دقیقه به تصویب رسید آیا این موضوع درست است؟

اینکه برجام در مدت ۲۰ دقیقه به تصویب رسید درست نبوده بلکه شرایط ۹گانه آن در این مدت به تصویب رسید.

آیا خبرهای اخیر مبنی بر دریافت حقوق بیش از ۲۰ میلیونی و همچنین دستگیری به همراه پسرتان در فرودگاه با کیف پر از دلار صحت داشت؟

متأسفانه رسانه ملی اخیرا مجری‌محور شده، دریافت حقوق بیش از ۲۰ میلیون تومانی خبری در برنامه تلویزیونی اعلام شد و فردا مورد تکذیب قرار گرفت، از موضع‌گیری ابایی ندارم تنها درآمد من حقوق بازنشستگی است.

شایعاتی علیه به راه افتاد فکر نمی‌کنم دلیلش این باشد که جز کسانی بودم که سؤال از رئیس‌جمهور را پس نگرفت در میان ۸۲ نفر از سؤال‌کنندگان و جز هفت نفری بودم که مدیریت طراحی سؤال را برعهده داشتم.

سه ضلع سلطنت‌طلبان، سینه‌چاکان حمایت از دولت و رقبای سیاسی من در انعکاس شایعات بر علیه من دخالت دارند و خدا را شاکرم که به دلیل مواضع انقلابی‌ام مورد هجوم قرار گرفتم.

وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی چیست؟ آیا مردم با وظایف آنان آگاه نیستند؟

 گله دارم از اینکه سؤال از نمایندگان در زمینه آسفالت جاده، آب، زمین فوتبال، فرودگاه و کارخانه وجود دارد در حالی‌ که کسی از وظیفه نمایندگان در مجلس سؤالی نمی‌پرسد و بخشی از آن را می‌توان در وعده نمایندگان زمان انتخابات اشاره کرد که مردم نیز باور می‌کنند و یک نقص از ما است که به همه چیز جز حوزه اصلی ورود می‌کنیم.

عملکرد نمایندگان مجلس در برخی امور نشان می‌دهد ۱۲ نماینده مازندران اتحاد ندارد آیا این موضوع صحت دارد؟

۲۹۰ نماینده داریم و اکثریت آنان در فرایند قانون‌گذاری بود و نبودشان مهم نیست، نماینده باید کارنامه مجلسی داشته باشد و در ریل‌گذاری قانون‌گذاری نقش‌آفرینی کند.

 از ۱۲ نماینده مازندران ۹ نماینده در لیست امید هستند که برخی می‌گویند این نمایندگان اختلافاتی دارند درحالی‌که در منافع ملی، استانی و حتی مسایل شهرستانی متحد هستند و یکی از موارد اختلافی مناطق آزاد بود درصورتی‌که حق مردم حوزه انتخابیه است که مطالبه دارند و نمی‌شود در این زمینه عدول کرد و بهتر است در این زمینه کار کارشناسی شود و تقصیر دولت است که در موضوع مناطق آزاد، با قاطعیت عمل نکرد.

عملکرد نمایندگان در بحث انتقال آب دریای خزر چگونه بود؟ دلیل اینکه باوجود مسائل و مشکلات زیست‌محیطی همواره تلاش بر این است که این طرح مصوب شود چیست؟

شمال کشور زیباترین غزل وحدت خود را در بحث انتقال آب دریای خزر به نمایش گذاشتند که زمانی که پشت تریبون بودم همه نمایندگان شمالی به عنوان حمایت پشت سرم ایستادند ولی باید بدانیم این طرح به قبل از انقلاب برمی‌گشت‌.

صحبت‌هایی است که چرا نمایندگان جلوی این طرح را نمی‌گیرند؟ باید گفت این طرح اصلا شروع نشده که بخواهیم جلوی آن را بگیریم؛ این طرح در زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد در زمان خاتمی با شیب ملایم ادامه داشت و در زمان سلطه سلسله سمنانیان عملیاتی شد و با اشاره به اینکه طرح انتقال آب دریای خزر در ردیف بودجه بوده و هنوز وارد فاز اجرایی نشد و این کار باید از نگاه‌های مختلف بررسی شود.

اینکه آیا مردم سمنان نیاز به آب شرب دارند،  ما نماینده کل ملت ایران هستیم که رویکرد ما توجه به جغرافیای ایران است و باید بدانیم آب شرب حق اولیه مردم است در این بخش هر کمکی برآید به طریقه صحیح و درست ورود پیدا کنیم و باید در سنگر انقلاب محکم بایستیم باید بدانیم برای دشمن اسم مهم نیست بلکه رسم مهم نیست تا بتوانند به رسم و مشق انقلاب حمله کنند.

 در زمینه برخورد با معادن غیرمجاز چه برخوردهایی در دستور کار قرار دارد؟

معادن غیرمجاز نداریم بلکه دارای پروانه مجاز هستند ولی برداشت‌های غیرمجاز در دستور کار دارند که در این زمینه با ورود دادستان برخوردهای جدی در دستور کار قرار دارد.

نظر شما درباره دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها چیست؟

در موضوع عزل و نصب‌ها، برخورد من به‌صورت سلبی بود حتی در جلساتی که حضور دارم شخص معرفی نمی‌کنم بلکه شاخص دارم که یکی از شاخص‌ها بومی بودن است.

 نظر شما درباره اجرای طرح تنفس در جنگل‌های شمال چیست؟ 

متأسفانه جنگل‌های مازندران را غارت کردند که باید جلوی این کار گرفته شود و این طرح به‌صورت جدی دنبال شود.

طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح است، نظر شما در این زمینه؟

 موافق استانی شدن انتخابات هستم این طرح محاسن و معایبی دارد که محاسن آن بیش از معایب است.

زباله و پسماند مشکل اصلی شهرهای شمالی است چه اقداماتی در مجلس صورت گرفته است؟

پسماند مشکل اصلی شمال کشور است، سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره در نظر گرفته شد که اجرایی نشد و البته دولت نیز چنین اجازه‌ای ندارد از صندوق ذخیره برای خودش کیسه بدوزد امسال یک هزار میلیارد تومان اعتبار قرار دادیم.

در زمینه رفع مشکل زباله بحث زباله‌سوز در دستور کار قرار گرفت که برخی این روش را رد می‌کنند و حتی تکنولوژی‌هایی است که زباله را تبدیل به کود می‌کند با این وجود دغدغه همه مسؤولان است که امیدواریم با این اعتبار به نتیجه برسد.

 افزایش حقوق برای سال آینده چه میزان خواهد بود؟

دولت افزایش ۲۰ درصدی را در دستور کار قرار گرفت که باتوجه به تفاوت حقوق برای فردی که یک میلیون حقوق دریافت کند مبلغ ۲۰۰ هزار و برای فردی که ۱۰ میلیون حقوق دریافت می‌کند 2 میلیون تومان می‌شود که در شرایط فعلی کشور و منابع محدود که اصل عامه مردم  و رضایت آنان بوده  مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق برای تمام کارکنان ۵۰۰ هزار تومان افزایش و برای حقوق بالا یک میلیون تومان افزایش حقوق را تصویب کرد که رای نیاورد و نهایتا افزایش ۴۰۰هزار تومانی حقوق به کل بازنشستگان و شاغلان به تصویب رسید. 

همچنین ۱۴ میلیارد دلار برای خرید کالاهای اساسی با ارز ترجیحی ۴هزار و ۲۰۰ تومانی  در قالب کالا برگ برای سبد غذایی مردم در نظر گرفته شد که البته منظور از کالابرگ می‌تواند کارت یارانه باشد تا مردم در تلاطم نیفتند؛ به این دلیل که ۱۰ میلیارد دولت در سال ۹۷  با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی به‌دلیل عدم نظارت دقیق و رانت‌خواری و ویژه‌خواری معلوم نیست کجا رفت.

صحبت پایانی؟

می‌بینیم برخی دلسوزان انقلاب جزیره‌ای عمل می‌کنند ولی باید بدانند اقتصاد، موضوع اصلی مردم است و مسایل مردم چیست و امروز مسایل اقتصادی مشکل اصلی مردم است که باید به آن توجه کرد.

 باید تیم کارشناسی در زمینه تحلیل سخن مخالفان و پاسخ دادن به سوالات موافقان بکارگیری شود که  افراد صاحب قلم با این اطلاعات سخن بگویند به این دلیل که تربیت کادر باورمند خیلی سخت است.

همچنین نباید دوگانه بازی کنیم بلکه باید با خودمان تکلیف‌مان را روشن کنیم و نکته بعدی متن و قلم فاخر است که فاخر و مستدل باشد کم بنویسیم اما محکم بنویسیم.

آتش به اختیاری در چهارچوب اصول تعریف شود به عنوان نمونه در بحث برجام دویدیم اما به مقصد نرسیدیم و وارد راهی شدیم که ما را به مقصد نمی‌رساند البته باید به این مهم توجه کنیم که آتش به اختیار بودن به معنای شکستن چهارچوب‌ها نیست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار