جنگ اقتصادی تنها برای ورزشکاران غیر فوتبالی! / تبعیض صدای قهرمانان بازی های آسیایی و پاراآسیایی را در آورد\
  • در واکنش به سخنان معاون وزیر ورزش

جنگ اقتصادی تنها برای ورزشکاران غیر فوتبالی! / تبعیض صدای قهرمانان بازی های آسیایی و پاراآسیایی را در آورد

  • کد خبر: 216053
  • چاپ
  • انتشار: 14 اسفند 1397 - 12:04

استناد نیوز؛ صحبت های داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش در خصوص پاداش بازی های آسیایی و پارا آسیایی واکنش های تندی را از سوی قهرمانان در پی داشت

به گزارش استناد نیوز، روز یکشنبه هفته جاری  و در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو، داورزنی معاون وزیر ورزش در جمع خبرنگاران در خصوص پاداش قهرمانان بازیهای آسیایی و پاراآسیایی گفت: امروزه جنگ اقتصادی روی دوش مردم است و منابع مالی کشور نیاز به زمان دارد که تأمین شود. در شرایط جنگی به سر می بریم و صبر می‌کنیم تا از این بحران بگذریم تا به وعده‌ها عمل کنیم.

اما این صحبت ها درحالی مطرح می شود که طی سال های گذشته ورزشکاران رشته های غیر فوتبالی همواره نسبت به تبعیض هایی که بین فوتبال و سایر رشته ها وجود دارد معترض بودند و بخصوص در جریان مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در خالی که در شدیدترین جنگ اقتصادی! به سر می بردیم پرداخت پاداش های میلیاردی به فوتبالیست ها در قبال پیروزی مقابل تیم های رده دوم و سوم آسیا و در نهایت حذف از مسابقات! کار را به جایی رساند که حتی صدای مظلوم ترین قهرمانان کشور را هم به اعتراض بلند کرد. بهداد سلیمی قهرمان جهان و المپیک وزنه برداری جرقه این اعتراضات را با خطاب قرار دادن مستقیم فوتبالیست ها زد و پس از آن بسیاری از قهرمانان سایر رشته ها نیز با او همراه شدند.

پس از مدتی سکوت و آرامش نسبی در فضای ورزش کشور این اظهار نظر داورزنی آتش خشم قهرمانان و مدال آوران ورزشی را شعله ور کرد و بار دیگر شاهد مصاحبه ها و واکنش های تندی از نام آوران و افتخار آفرینان عرصه ورزش کشور نسبت به تبعیض ها هستیم.

حقیقت ماجرا این است که ورزشکاران ورزش های انفرادی هرگز به حق خود در قبال تلاشی که برای برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی و افتخاراتی که برای کشور کسب می کنند نرسیده اند و تنها دلخوشی مالی که دارند پاداش های اندکی است که پس از قهرمانی در مسابقاتی مانند بازیهای آسیایی دریافت می کردند و به آن ها وعده داده می شود، این ورزشکاران از زمان آغاز فعالیت ورزشی در زندگی شخصی خود جنگ اقتصادی را با پوست و استخوان درک کرده اند و تمام وقت و سرمایه خود را به پای ورزش و افتخار آفرینی گذاشته اند و حالا که این نهال کوچک پس از سالیان سختی و تلاش بارور شد، عمل نکردن به وعده ها و دادن وعده های سرخرمن و مشاهده همزمان تبعیض های موجود این درخت بارور را نیز می خشکاند و این آسیبی است که کل ورزشی را که در زمان کسب افتخار مانند نردبانی می شود تا مسئولان از آن بالا بروند به آن ببالند! ویران خواهد کرد.

عدم پرداخت پاداش های وعده داده شده به ورزشکارانی که عمدتا در شرایط اقتصادی نابسامانی به سر می برند و منبع درآمدی دیگری نیز ندارند صدمات جبران ناپذیری به زندگی این قهرمانان و ورزش قهرمانی وارد می آورد که لازم است از آن جلوگیری شود.

در ادامه تصویر متن بیانیه تند ورزشکاران (غیر فوتبالی) به سخنان محمدرضا داورزنی آورده شده است

bai50645



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار