ترور سفیر روسیه در آنکارا توسط عامل تکفیری حامی حلب\
  • سفیر روسیه در ترکیه کشته شد

ترور سفیر روسیه در آنکارا توسط عامل تکفیری حامی حلب

  • کد خبر: 21560
  • چاپ
  • انتشار: 29 آذر 1395 - 21:01

سفیر روسیه حین بازدید از یک نمایشگاه عکس بود مورد حمله چند فرد مسلح ناشناس قرار گرفت و با شلیک گلوله به قتل رسید

به گزارش استناد نیوز، تلویزیون ترکیه گزارش داد در حالی که سفیر روسیه حین بازدید از یک نمایشگاه عکس بود مورد حمله چند فرد مسلح ناشناس قرار گرفت و با شلیک گلوله به قتل رسید. برخی منابع خبری می‌گویند مهاجم به چند نفر دیگر نیز شلیک کرده و درگیری نیروهای امنیتی درگیر و درنهایت کشته شدند.

در پی این حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و سران سازمان‌های امنیتی این کشور تشکیل جلسه داده است. به گفته مقامات روسیه عامل این ترور فردی بیست و پنج ساله و از تکفیری ها بود، این درحالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد که مهاجم در حین حمله، شعار «انتقام حلب» سر داده است.

ترور سفیر روسیه در ترکیه

نیروهای ویژه پلیس به همراه تعداد زیادی آمبولانس به محل ترور سفیر روسیه در آنکارا اعزام شده اند. وزیر کشور ترکیه به محل درگیری رفته است. نیروهای پلیس وارد ساختمان محل ترور شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از اینترفکس روسیه گزارش داد سخنگوی کرملین اعلام کرد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه گزارش مربوط به حمله به سفیر روسیه در آنکارا را بررسی می کند و قرار است وزارت خارجه روسیه در این‌باره بیانیه‌ای صادر کند.

ترور سفیر روسیه در ترکیه



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار