ناظران بین المللی بی طرف به حلب اعزام خواهند شد\
  • با تصویب شورای امنیت و موافقت روسیه:

ناظران بین المللی بی طرف به حلب اعزام خواهند شد

  • کد خبر: 21558
  • چاپ
  • انتشار: 29 آذر 1395 - 18:17

پس از جلسه سه ساعته دیشب و اعمال تغییرات مورد نظر روسیه در طرح پیشنهادی فرانسه، شورای امنیت امروز قطعنامه ارسال ناظران بی طرف به حلب را تصویب کرد

به گزارش استناد نیوز؛ همانطور که پس از توافق شب گذشته (یکشنبه) انتظار می رفت، ساعتی قبل شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه ارسال ناظران بین‌المللی به شهر حلب سوریه را تصویب کرد. 

طرح اعزام ناظران بین المللی به سوریه را فرانسه، به شورای امنیت پیشنهاد داده بود. در ابتدا روسیه به شدت به این طرح واکنش نشان داده بود و اعلام کرد از حق وتو خود استفاده می کند و اجازه تصویب آن را نمی دهد و در عوض پیش‌نویس دیگری را بین اعضا مطرح کرد که مفاد آن چندان علنی نشده است. ولی پس از رایزنی های سه ساعته و رعایت شروط مسکو، طرف های حاضر به چارچوبی مناسب دست یافتند.روسیه با اعزام کارمندان آموزش ندیده به مناطق خطرناک در شرق حلب مخالفت کرده بود.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز، پس از مذاکرات سه ساعته شورای امنیت، شب گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: ما پیش بینی می کنیم این پیش نویس فردا به اتفاق آراء تصویب شود.

رویترز و آسوشیتدپرس در این باره گزارش دادند که با تصویب شورای امنیت، ناظران سازمان ملل عملیات نظارت بیطرفانه بر خروج از حلب سوریه را انجام خواهند داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار