سیدعلی اصغر محمودی ،مدیرکل تامین اجتماعی مازندران دراین جلسه بر اهمیت پاسخگویی به موقع کارشناسان مستمری به مخاطبان تاکید کردو بهره گیری مهم از این نشست آموزشی را حائز اهمیت عناون نمود.
سیدمحمدعلی جنانی، مدیرکل امور فنی مستمریهای سازمان تامین اجتماعی گفت:حمایتهای بیمهای بر اساس قوانین در سازمان تامین اجتماعی، از حمایتهایی است که به بیمهشدگان، مستمریبگیران و خانواده آنها ارایه میگردد که در این خصوص اداره کل امور فنی مستمریها، نقش بیبدیلی دارد.
وی دربخش دیگری از سخنانش گفت:تعهدات بلند مدت در سازمان، بیشتر از ٦١ درصد مصارف سازمان را تشکیل داده است.
این مقام مسئول تصریح کرد:اداره کل امور فنی مستمریها، به منظور سهولت در ارایه خدمات و افزایش رضایت مندی مخاطبین، برنامههای اخذ درخواست برقراری مستمری به صورت غیرحضوری (بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان)، ایجاد سامانه پیامک به مستمری بگیران (نرم افزار تلفن همراه)، اخذ درخواست تغییرات افراد تبعی مستمری بگیران و مدارک مربوطه به صورت غیرحضوری، سامانه تعیین و ارسال پیامک به مستمری بگیران، ایجاد سامانه جامع مشاغل سخت و زیان آور، توسعه و تکمیل سامانه استعلام وقایع حیاتی مستمری بگیران و افراد تبعی آنها، ایجاد سامانه نرم افزاری اجرای ماده ٦٦ قانون تامین اجتماعی، اصلاح فرآیند مکانیزه برقراری مستمری ازکارافتادگی، شناسایی بازنشستگان شاغل و اعمال موازین قانونی، بازنگری و اصلاح شرایط بازنشستگی و نحوه ی محاسبه مستمریها در جهت پایداری مالی و تقویت عدالت در بهرهمندی از مزایا و ارایه فیش مستمری بگیران از طریق دستگاههای خودپرداز را دردستور کار برنامه های سال جاری داشت که اجرایی نمود