واکنش تند ترامپ نسبت به اقدام چین / زیر دریایی دزدیده شده را پیش خودتان نگه دارید\
  • ادامه مناقشات چین و آمریکا

واکنش تند ترامپ نسبت به اقدام چین / زیر دریایی دزدیده شده را پیش خودتان نگه دارید

  • کد خبر: 21529
  • چاپ
  • انتشار: 28 آذر 1395 - 10:54

صحبت های ترامپ قبل از آغاز ریاست جمهوری نشان از اختلاف فراوان او در سیاست خارجه با چین دارد که می تواند چین را بیشتر از گذشته از آمریکا دور و به روسیه نزدیک سازد

به گزارش استناد نیوز، در پی مناقشات چین و آمریکا چندی پیش وزارت دفاع چین از آمریکا خواسته بود عملیات تجسس در آب های نزدیک به این کشور را متوقف کند و سپس در اقدامی تهدید آمیز یک زیر دریایی بدون سرنشین آمریکایی را که به سواحل دریایی چین نزدیک شده بود توقیف کرد.

پس از مذاکرات صورت گرفته بین مقامات چین و آمریکا، چین موافقت کرد زیر دریایی توقیف شده را به آمریکا برگرداند. اما این مسئله با واکنش تند ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا مواجه شد. وی در توئیتی به موافقت پکن برای تحویل دادن زیردریایی آمریکا واکنش نشان داد و گفت:‌ باید به چین بگوییم که ما آن زیر دریایی را که آنها دزدیدند، نمی خواهیم، آن را برای خودشان نگه دارند.

اظهارات ترامپ درحالی مطرح می شود که ساعاتی پیش وزارت دفاع آمریکا ' پنتاگون' اعلام کرد که براساس توافق صورت گرفته، چین زیردریایی توقیف شده امریکا را تحویل خواهد داد.

 

مقام های آمریکایی گفته بودند که وسیله توقیف شده که 'گلایدر دریایی' نامیده می شود، دستگاهی برای آزمایش درجه شوری آب و دمای آن است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در واکنش به این اقدام چین گفته بود که پکن با توقیف این زیردریایی هدایت شونده در آب های بین المللی دست به اقدامی بی سابقه زده است.

 

وزارت دفاع چین نیز از واشنگتن بابت آنچه «بزرگنمایی نامناسب» این ماجرا خواند، انتقاد کرد و گفت با این واکنش آمریکایی ها، مشکل به سادگی حل نمی شود.

دریای جنوبی چین به موضوع مناقشه دو کشور تبدیل شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار