فعالیت های فرهنگی زنان مسلمان از اولویت ها است\
  • دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

فعالیت های فرهنگی زنان مسلمان از اولویت ها است

  • کد خبر: 21522
  • چاپ
  • انتشار: 27 آذر 1395 - 21:39

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مشکل اساسی امروز، ضعف فعالیت های فرهنگی زنان مسلمان است از این رو این موضوع یکی از مهمترین اولویت های ما را شامل می شود.

به گزارش استناد نیوز به نقل از ایرنا ،جلسه هیات امنا و مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حضور آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اعضای این اتحادیه عصر روز شنبه 27 آذرماه در تهران برگزار شد.
آیت الله اراکی با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: زنان باید نسبت به نقش ارزنده خود در جامعه واقف باشند زیرا زنان مسلمان به ویژه در عصر ما می توانند در رفع مشکلات جامعه نقش مهمی ایفا کنند.
آیت الله اراکی با اشاره به پیشنهاد اعضای اتحادیه زنان مسلمان مبنی بر تاسیس موسسه خیریه ای برای زنان مسلمان اضافه کرد: در مجمع تقریب مذاهب موسسه خیریه بزرگی تأسیس و ثبت کرده ایم که وظیفه آن کمک به مناطق محروم مانند سوریه، عراق، فلسطین، یمن و میانمار است اما زنان مسلمان نیز می توانند هرکدام یک موسسه خیریه تأسیس کنند تا بتوانند به رشد خانواده های مسلمان کمک کنند.
وی با قدردانی از تلاش های طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و اعضای فعال این اتحادیه گفت: مجمع تقریب مذاهب از هر فعالیتی که در راستای خدمت به مسلمانان باشد و توسط زنان مسلمان در کشورهای مختلف انجام شود، حمایت می کند.
طوبی کرمانی نیز در این نشست گزارش سالانه ای از فعالیت های این اتحادیه ارائه کرد و افزود: امسال در استان های مرزی ایران که ترکیبی از اهل سنت و شیعه هستند، از جمله استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی برنامه های تقریبی تحت عنوان میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در کشورهای خارجی از جمله لبنان، کویت، بحرین، گینه کوناکری، سیرالئون، افغانستان، انگلیس، سوریه و پاکستان نیز برنامه های تقریبی از سوی اعضای فعال اتحادیه برگزار شده است.
کرمانی برگزاری هم اندیشی و نشست های بین المللی، جایزه جهانی گوهرشاد در مشهد مقدس، بزرگداشت فاجعه منا در بندر ترکمن، نشست تخصصی زن و خانواده مسلمان در تهران، نشست تخصصی زن مسلمان و هنر متعالی در تهران، برگزاری کارگاه های آموزشی در آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های امسال اتحادیه جهانی زنان مسلمان برشمرد.
در ادامه این نشست برخی اعضای اتحادیه به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.
از جمله پیشنهادات ارائه شده در این نشست جهانی شدن اتحادیه و گسترش فعالیت های آن در تمام نقاط جهان و کمک خواستن از مسئولان کشورها برای حمایت از اتحادیه زنان مسلمان بود.
حضور اعضای اتحادیه در تمام برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همگام بودن فعالیت ها، تأمین مالی اتحادیه و تأسیس یک صندوق خیریه برای جذب افراد خیّر نیز از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.
کرمانی ضمن درخواست از بانوان عضو برای فعالیت بیشتر در این اتحادیه، از آنها خواست در صورتی که افرادی فعال و توانمند در زمینه کمک مالی و فکری در کشورهای خود می یابند، برای عضویت در این اتحادیه معرفی کنند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار