حجت الاسلام علمالهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 26 آذرماه در حرم امام رضا (علیهالسلام)، ضمن تبریک میلاد نبی اکرم و امام صادق (علیهالسلام)، اظهار کرد: سالروز میلاد مسعود نبی مکرم و ولادت باسعادت امام صادق (علیهالسلام) را به محضر مقدس شما برادران و خواهران، تبریک و تهنیت عرضه میدارم.
به گزارش «انتخاب»؛ وی با اشاره به همزمانی شب میلاد پیامبر و امام صادق (علیهالسلام) با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: در شب سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، تشریففرمایی و حضور عزیزان جوان دانشجو، افسران جنگ نرم را در نماز جمعه موردتقدیر و تشکر قرار میدهم.
علمالهدی ادامه داد: در سالروز ولادت پیغمبر اکرم (صلواتاللهعلیه) و ولادت امام صادق (علیهالسلام)، توجه شما برادران و خواهران به نکتهای که مربوط به تطبیق این دو ولادت است، لازم است؛ گاهی از اوقات، حقایقی در دنیا اتفاق میافتد، حقایق ساختاری و تکوینی است اما ذات مقدس پروردگار با این حقایق تکوینی، یک پیام هدایتی به بشر میدهد، شب میلاد پیغمبر اکرم، آتشکده فارس خاموش شد، طاق کسری شکست، دریاچه ساوه خشکید، از کویر سماوه، رود آب جوشید و جاری شد و مُعبد مُعبدان، بزرگ زرتشتیان خواب دید که تعدادی از شتران از بلاد عرب به بلاد عجم حمله کردند، از دجله گذشتند و با شتران عجم درآمیختند و شتران عرب بر شتران عجم غالب شدند.
ولادت پیامبر (صلواتاللهعلیه)، آغاز یک دگرگونی و تحول
وی ولادت پیامبر (صلواتاللهعلیه) را آغاز یک دگرگونی و تحول عنوان کرد و گفت: را این مسائلی بود که اتفاق افتاد، این مسائل، همه در یک ساعت و یکشب اجرا شد، اجرای این حقایق در واقع اعلام هست، پیام هست، از طرف خدا در اجرای یک تحول در زندگی بشر، این قضایایی که اتفاق افتاد، در ماهیتش دو جریان بود؛ یک جریان اینکه بعضی از این قضایا از یک تحول و دگرگونی حکایت میکرد، اینکه از یک دریاچه با آن عظمت، نصف شب صدای انفجاری بلند شود، مردم صبح بیایند و ببینند زمین این دریاچه مثل یک کبریت خشک است، یک دگرگونی است.
علمالهدی، آغاز سقوط طاغوت و کفر را یکی از جریانهای ایجادشده پس از ولادت پیامبر (صلواتاللهعلیه) عنوان و اظهار کرد: را یکی از اضافه کرد: در یک کویر بیآبوعلف خشک و سوزان، ناگهان نیمهشب با یک انفجار بهاندازه گردن شتر از زمین آب بجوشد و رودخانه عظیمی جریان پیدا کند، این یک تحول و دگرگونی است؛ یک سلسله از این حقایق، حکایت از تحول و دگرگونی داشت، یک سلسله دیگر از این حقایق، نشانه و حکایت از سقوط و ذلت استکبار داشت، طاق کسری شکست، 14 کنگرهاش فروریخت، آتش آتشکده فارس که معبود انسانهایی بود، به خاموشی گرایید و سقوط کرد از نور و روشنایی، این حاکی از این است که کفر و استکبار در دنیا در حال سقوط است، یک جریانی که تفصیل کنندهاش خواب معبد معبدان است که امشب در سرزمین عرب، اتفاقی افتاده، رویدادی به وجود آمده که زندگی بشر را دچار یک تحول و دگرگونی میکند و جریان کفر و استکبار در کره زمین در حال سقوط و نابودی است، این ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام است.
وی به بیان شعر ادیبالممالک فراهانی که در مدح پیامبر اکرم (صلواتاللهعلیه) سروده شده پرداخت و عنوان کرد: «این است که ساسان به اساطیر خبر داد، جاماسپ به روز سه یم تیر خبر داد/ بر بابک برنا پدر پیر خبر داد، بودا به صنم خانه کشمیر خبر داد/ مخدوم سبائیل به سائیل خبر داد، آن کودک ناشسته لب از شیر خبر داد/ ربیون گفتند و نیوشیدند احبار، فخر دوجهان خواجه فرخ رخ اسعد، مولای زمان، مهتر صاحب دل امجد. آن سید مسعود و خداوند معید، پیغمبر محمود، ابوالقاسم و احمد/ وصفش نتوان گفت به 70 مجلد، این بس که خدا گوید، ما کان محمد، بر منزلت و قدرش، یزدان کند اقرار».
نقطه تطبیق ولادت امام صادق (علیهالسلام) و پیامبر اکرم (صلواتاللهعلیه)
نماینده ولیفقیه به بیان نقطه تطبیق ولادت امام صادق (علیهالسلام) در روز ولادت پیامبر اکرم (صلواتاللهعلیه) پرداخت و تصریح کرد: دقیقاً تطبیق ولایت امام صادق (علیهالسلام) با ولادت پیغمبر هم از همین خاصیت برخوردار بود، این نیست که بعد از یک قرن و اندی، وجود مقدس امام صادق (علیهالسلام) در شب و روزی قدم به دنیا بگذارند که سالروز ولادت باسعادت نبی مکرم است، یک تصادف نبود، یک پیام هدایتی خدا بود؛ خدا پیام داد که ماهیت وحی، عظمت وحی، احیاء نبودت و پیغمبری پیغمبر در سایه این نواده بزرگواری است که شخصیت مکتبی پیغمبر را احیا میکند و واقعیت تعالیمش، اسلام ناب محمدی را بر دنیا ثابت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: امام صادق (علیهالسلام) در عرصه امامت خودشان دو کار کردند که اگر این دو کار در تاریخ اتفاق نمیافتاد، پیغمبر از بین رفته بود، مکتب پیغمبر هم از بین رفته بود؛ کار اولی که امام صادق (علیهالسلام) انجام دادند، اسلام تز قدرت را مبدل کردند با یک انقلاب فرهنگی به اسلام مکتب، اسلام فکر و اسلام فرهنگ، بنیامیه ملعون کاری کرده بودند که ثابت کنند اسلام تز قدرت است، همان سخن اراجیف نابکارانهای که یزید ملعون کنار سر بریده و تشت زر گفت، «لعبت هاشم بالملک فلا، خبر جاء ولا وحی النظر».
امام صادق (علیهالسلام)، «تز قدرت» بودن مکتب اسلام را باطل کرد
علمالهدی، امام صادق (علیهالسلام) را باطل کننده تز قدرت اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: این تز قدرت بوده، قدرت هم امروز دست ما است، کمکم بهعنوان تز قدرت اسلام جا افتاده بود، امام صادق (علیهالسلام) با انقلاب فرهنگی که انجام دادند، اسلام را کردند مکتب، اسلام شد دین فکر، اسلام شد دین فرهنگ، اسلام شد دین علم، اجتهاد، معلومات، سواد، بینش و اندیشیدن که چهار هزار نفر عالم متفکر روشناندیش بیایند از این مبدأ وحی، تعالیم و معارف اسلام را بگیرند، این کار امام صادق بود.
وی بیان کرد: کار دوم امام صادق (علیهالسلام)، در طی این یک قرن و اندی، دستگاههای مقتدر بنیامیه سعی بر این داشتند تعالیم اسلام را منحرف کنند، واقعیتهای اسلام را تحریف کنند، حتی پیغمبر را تحریف کنند، وحی را تحریف کنند و تمام نکاتی که در ارتباط با عقاید و اندیشههای اسلامی تعریفشده بود، امام صادق (علیهالسلام) همه اینها را به سرمنزل اول برگرداندند و حرف درست را در مقابل این اباطیل زدند و تثبیت کردند؛ لذا اسلام، زندگیاش به ولادت امام صادق (علیهالسلام) است، ولادت امام صادق در روز ولادت پیامبر اکرم حاکی از این است که زندگانی اصلی پیغمبر با این ولادت دوم و مولود دوم در عرصه کره خاک تأمین شدنی است.
انقلاب اسلامی همه معادلات بینالمللی را به هم زد
علمالهدی بابیان اینکه دشمن این را فهمیده که برای نابودی اسلام، باید مکتب امام صادق (علیهالسلام) نابود شود، ادامه داد: برادران و خواهران، امروز این واقعیت را دشمنان اسلام هم فهمیدهاند؛ کسانی که امروز تشخیص دادند پیغمبر و اسلام یک چالش سر راه استکبارشان هست، درصدد این هستند که این چالش را از کجا براندازی کنند؟ از کدام نقطه اسلام و پیغمبر را نابود و ساقط کنند، دیدند اگر بنا شد این نقطه مکتب امام صادق (علیهالسلام) سقوط نکند، اسلام قابل اسقاط نیست لذا آمدند دقیقاً نقطه هدفی را در همه جنایات، در همه جرائم، در همه برخوردهای تهاجمی و فتنهای، امام صادق (علیهالسلام) و مکتب ایشان گرفتند چون این مذهب در تمام مذاهب اسلامی، تنها مذهبی است که مولودش شد این انقلاب اسلامی، این در دنیا ظاهر شد و همه معادلات استکباری را درصحنه بینالملل به هم زد. «تکبیر»
در راه براندازی اسلام، هم شیعه میکشند هم سنی
وی به سه نقشه حرکتی برای براندازی اسلام اشاره و عناوین کرد: در این صدد برآمدند تا این مکتب را نابود کنند، این مکتب و معارف را از بین ببرند، سه نقشه و سه لایه حرکت به وجود آوردند برای براندازی اسلام از نقطه براندازی مکتب امام صادق، مذهب جعفری و شیعه؛ نکته و لایه اول در عرصه زندگی جهان اسلام است، جریان تکفیر و تروریست، جریانی است که بهعنوان جریان مقابله با عقاید شیعه و با معارف امام صادق (علیهالسلام) ایجاد کردهاند، این جریان، رسالت اصلیاش براندازی اسلام است لذا وقتی در یک هجمه تروریستی جنایتکار نابکارانه وارد میدان میشود، دیگر شیعه و سنی نمیشناسد، این باید اسلام را براندازی کند، هم شیعه میکشد و هم سنی میکشد.
پیروزی در حلب، نقطه شکست تکفیر در برابر اسلام است
علمالهدی، پیروزیها در حلب سوریه را نقطه شکست طرح براندازی اسلام بهوسیله تکفیر عنوان کرد و گفت: نقطه براندازی اسلام را از نقطه تکفیر شیعه، تکفیر شفاعت، تکفیر توسل، تکفیر وابستگی به عترت پیامبر، از این نقطه شروع کردند که اول بیایند این مکتب را بزنند و اول با این جریان فکری مبارزه کنند، این در لایهای در عرصه جهان اسلام است که خوشبختانه مقاومت مسلمانان، پایداری ملت ما، بینش و استبصار، حکمت و رهنمودهای پیامبرگونه رهبر عزیز ما، دشمن را در این لایه شکست داده و نمونه آن، امروز عید و سرور پیروزی لشکر اسلام در حلب و آزادی حلب از دست این جنایتکاران است. «تکبیر»
رضایت برخی سیاستمداران داخلی و خارجی به تجزیه عراق
وی افزود: آن روزی که جریان تکفیری تروریست وهابی نابکار، سوریه و عراق را به باد تخریب و کشتار گرفت، اکثر سیاسیون دنیا حتی سیاسیون همین کشورهایی که تحت تهاجم دشمن بودند، نظرشان این بود که دیگر مسئله داعش و مسئله تکفیر و ارحاب شکست خوردنی نیست، داعشی ها تا دروازه بغداد رسیدند؛ در یک محفل سیاسی در عراق بعضی از سیاسیون عراقی گفته بودند که ما دیگر باید تن به تجزیه عراق بدهیم و صلاحمان هم این است که همینالان استان نینوا و قسمت غرب عراق را جدا کنیم، به داعش بسپاریم تا جلوتر نیایند و الا بغداد را هم خواهند گرفت، این در یک محفل سیاسی عراق، سیاسیون عراقی این را گفته بودند.
رهبر معظم انقلاب، تنها کسی که جریان تکفیر را نابود شدنی میدانست
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی رهبر معظم انقلاب را تنها کسی عنوان کرد که در مقابل شکستناپذیری جریان تکفیر ایستادگی کرد، گفت: همه رهبران سیاسی دنیا این را گفته بودند، حتی در بعضی تحلیلهای نظامی بعضی از عزیزان ما در محافل نظامی داخل کشور هم همین بود، یک برادری به خود من گفت آقا، دیگر آزادی موصل یک آرزو است که معلوم نیست به آن برسیم، تنها کسی که در روی کره زمین اعلام کرد داعش شکست خوردنی است، تکفیر شکست خوردنی است، ارحاب و تروریست نابود شدنی است و مسلمانها بر ارحابیین حتماً مسلط خواهند شد، ندایی بود که از زبان گهربار مقام معظم رهبری با آن بصیرت حکیمانه صادر شد. «تکبیر»
وی خاطرنشان کرد: امروز در شب میلاد مسعود پیغمبر اکرم، مسلمانان در سوریه جشن آزادی حلب گرفتند و دو روز دیگر هم جشن آزادی موصل را عراقیها خواهند گرفت، یعنی امروز بیان رهبری تحقق خود را نشان داد، لایه دوم، لایه در جامعه شیعه است، دشمن برای براندازی مکتب در خود جامعه ولایی شیعه دست به توطئه زده است، جریان تحجر و جریان شیعه انگلیسی، جریانی است که دشمن در داخل شیعه به وجود آورده برای اینکه اندیشه و فرهنگ انقلابی بر خواسته از معارف امام صادق (علیهالسلام) را به حاشیه براند.
تخریب اعتقادات مسلمانان با پول سعودیها
علمالهدی به جریانهای مخرب اعتقادات اسلامی اشاره و عنوان کرد: اخیراً مدرکی بهدستآمده که بعضی از این دستگاهها و پایگاههای اطلاعاتی که مقدسات مسلمین را به نام شیعه در خارج کشور موردتهاجم قرار دادهاند، بعضی از این ماهوارهها از عربستان سعودی پول گرفتهاند، یعنی حکومت عربستان سعودی دارد به یک جریان دستنشانده استعماری پول میدهد تا به نام شیعه به خلفای مسلمین دشنام بدهد برای ایجاد تفرقه؛ یعنی قضیه این است که دشمن آمده در جامعه شیعه هم این لایه را به وجود آورده.
جریانهای سیاسی سکولار، سومین جریان مخرب جامعه انقلابی
وی اضافه کرد: لایه سومی که دشمن به وجود آورده است، در جامعه انقلابی داخل کشور ما است؛ جریانهای سیاسی سکولار که اینها در موقعیتهای مختلف دم از گذران زندگانی روزمره مردم میزنند و مقدسات دینی و ارزشهای دینی را در مقام پایمال کردن هستند و هر حرکتی در ترویج ارزشهای دینی را به فدرال سازی مشهد، خودمختار سازی یا حرکتهای زورمندانه نسبت میدهند، لایه سوم توطئه دشمن است که در جامعه انقلابی ما، عناصر و جریانهای سکولار را با این خصوصیت به وجود آورده.
ساختار و هنجارشکنی تحت عنوان آزادی بیان، توطئه استکباری دشمن است
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنکه شما مردم باید بیدارباشید، مسؤولین امنیتی ما باید بیدار باشند، مسؤولین قضایی ما باید توجه کنند، از حضور پرفیض دادستان کل کشور در نماز جمعه میخواهم این نکته را بهرهبرداری کنم که دستگاه قضایی ما دقیقاً باید در این قسمت حساسیت نشان بدهد، ساختارشکنی و هنجارشکنی تحت عنوان آزادی بیان، توطئه استکباری در داخل کشور است. «تکبیر»
وی یادآور شد: خوشبختانه در کشور ما در همه نقاط و همه استانها، آزادی بیان هست و باید آزادی بیان باشد، هر سخنرانی با هر ایدهای، با هر فکری، با هر اندیشهای آزادانه حرفش را بزند اما هنجارشکنی را این خانوادههای شهید داده نمیپذیرند، هنجارشکنی نه!
علمالهدی عنوان کرد: یک آقای سخنران میآید، با یک ژست اپوزسیونی میآید، به خاطر او دستگاههای سکولار و جریانهای سیاسی ترویج میکنند، افرادی که دارای اندیشههای سکولاری هستند یا دارای اندیشههای ولنگاری هستند را جمع میکنند تحت عنوان گوش دادن یک سخنرانی، آن بیچاره سخنران هم هرچه گفته افکار و عقاید خود را گفته، اصلاً حرف ناجوری هم نزده و اینها در حاشیه این سخنرانی شروع کنند به ناهنجاری و ساختارشکنی، این درست نیست.
دستگاههای امنیتی اجازه هنجارشکنی به جریانهای سیاسی ندهد
وی، میدان پیدا کردن جریانهای اپوزسیون و سکولار را ورود پیادهنظام دشمن به خاک کشور دانست و گفت: برادران، این ورود دشمن به داخل خاک ما هست، این ورود پیادهنظام آمریکایی در داخل مملکت است، دستگاههای امنیتی و قضایی نباید هنجارشکنی را اجازه بدهند، ساختارشکنی را اجازه بدهند، هرکسی هر حرفی میخواهد بزند آزاد است، با هر اندیشهای میخواهد حرف بزند، جلوی حرف و سخنرانی را نباید گرفت اما هنجارشکنی نه.
ساختارشکنی با استفاده از آزادی بیان، توطئه دشمن است و قابلتحمل نیست
علمالهدی با تأکید بر اینکه استفاده از فضای آزادی بیان برای ساختارشکنی قابلتحمل نیست، اظهار کرد: بعد بیایند یک عده را با ژست اپوزسیونی جمع کنند، بیاورند در یک جایی و بعد یک سخنران بیاید حرف خودش را بزند و بعد در حاشیه آن بیایند یک جریان ساختارشکن راه بیندازند، این قابلتحمل نیست، این در واقع توطئه دشمن است، این لایه سومی است که دشمن برای براندازی اسلام از طریق سرکوبی انقلاب مقدس اسلامی ما فراهم کرده. «هیهات منالذله»