رونمایی از سامانه مانیتورینگ تعمیرات و نگهداری شبکه های توزیع برق کشوردر مازندران\

رونمایی از سامانه مانیتورینگ تعمیرات و نگهداری شبکه های توزیع برق کشوردر مازندران

  • کد خبر: 214849
  • چاپ
  • انتشار: 22 آبان 1397 - 12:37

استنادنیوز؛جلسه شورای پایایی شبکه های توزیع برق کشور با محوریت شرکت های توزیع برق مازندران گیلان، گلستان و غرب مازندران به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق مازندران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران؛ دکترحقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و رئیس کمیته پایایی و سخنگوی صنعت برق کشور در رونمایی از سامانه مانیتورینگ تعمیرات و نگهداری شبکه‌های توزیع برق کشور  در ساری  با بیان اینکه وزارت نیرو در سال ۹۸ برنامه‌های متعددی در بخش تولید، انتقال و توزیع برق خواهد داشت، گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها خاموشی در کشور به صفر می‌رسد.


وی افزود: یازده برنامه ملی در بخش توزیع برق کشور برای کاهش خاموشی‌های سال ۹۸ در نظر گرفته شده است که به تدریج اجرا می‌شود.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر راه اندازی سامانه مانیتورینگ را از برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این سامانه، عملا" عملکرد سرویس تعمیرات شبکه توزیع برق کشور به صورت آنلاین رصد می گردد.


وی همچنین به ضرورت تعمیرات پیشگیرانه و به روز رسانی تجهیزات شرکت توزیع نیروی برق در مقابل بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق مازندران در همکاری این پروژه ملی تشکر و انتظار می رود از پتانسیل های فنی و علمی شرکت های توزیع استفاده گردد.
مهندس شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در ادامه این مراسم بیان داشت؛ کارشناسان و مدیران این شرکت با اراده و همت بالا با بررسی روش های علمی موجود و وضع جاری شرکت ، اقدام به طراحی و اجرای یک سیستم مکانیزه در بخش نگهداری و تعمیرات با هدف مدیریت دارایی ها و اثربخش بودن اقدامات بهره برداری  ، در چندین فاز نموده اند .


مهندس قاسم شهابی گفت:نگهداری وتعمیرات شبکه های توزیع برق دارای ویژگی هایی است که آن را از سایت های تولید ی متفاوت می سازد ، به همین دلیل بایستی سیستم های علمی تعمیرات برای شبکه های توزیع برق سازگاز باشند. و از آنجایی که این شرکت تجربه عملی خود را از سال 1388برای استقرار سیستم علمی   pm    شروع کرده است ولی در این سالها برای سازگاری سیستم علمی    pm و ساختار شبکه توزیع در راستای ارتقاء سیستم نت اصلاحاتی انجام داده تا بتواند به هدف اثر بخشی سیستم دست یابد که یکی از این تغییرات به کارگیری قابلیت های     GIS    در راستای  بهبود بهره وری سیستم در سال 1394 بوده است که در جهت استقرار آن در سالهای 95 و 96 تلاش های بسیاری کرده است که در این راستا با توجه به فرآیند بازدید و سرویس بر مبنای اطلاعات تجهیزات مکانی ، میتوان شرکت توزیع برق مازندران  را بعنوان پیشتاز در کشور مطرح نمود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران اظهار داشت:کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان شرکت توزیع به عنوان یکی از مهمترین ملاک های رضایت مشتری می باشد و کاهش زمان خاموشی از طریق سرویس و تعمیر و نگهداری مناسب می تواند در این امر مثمر ثمر باشد.


مهندس شهابی افزود: وجود اطلاعات مکانی مربوط به تاسیسات و موقعیت مشترکین ، همچنین داشتن بانک کامل و جامع از زمان و نوع بازدید و سرویس و تعمیر شبکه توزیع از ابزارهای ارزشمندی است که این شرکت در بهره برداری و ارائه خدمات بهتر بازدید و سرویس شبکه به موقع و با کیفیت استفاده می نماید.
لازم به ذکر است این سامانه کشوری توسط اداره کل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توانیر با همکاری شرکت توزیع نیروی برق مازندران بنحو شایسته تهیه گردید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار