گسترش همکاری های نفتی ایران و روسیه\
  • تفاهم نامه مطالعاتی امضا شد

گسترش همکاری های نفتی ایران و روسیه

  • کد خبر: 21464
  • چاپ
  • انتشار: 23 آذر 1395 - 11:02

پس از مذاکره با شرکت های مختلف در نهایت تفاهم‌نامه مطالعاتی دو میدان نفتی چشمه خوش و چنگوله با حضور وزرای نفت ایران و روسیه امضا شد.

به گزارش استناد نیوز، تفاهم‌نامه مطالعاتی دو میدان نفتی چشمه خوش و چنگوله بین شرکت ملی نفت مناطق مرکزی و شرکت گازپروم نفت روسیه با حضور وزرای نفت ایران و روسیه به امضا رسید.


این قرارداد به صورت MOU بوده و پیش از امضا تفاهم‌نامه، کار مطالعاتی این دو میدان به شرکت‌های دیگر اروپایی نیز سپرده شده بود و طبق تصمیم وزارت نفت، مطالعات به صورت رقابتی صورت خواهد گرفت.


قرارداد مطالعاتی میدان نفتی چنگوله پیش از این با شرکت ملی نفت تایلند و قرارداد مطالعاتی میدان نفتی چشمه خوش با یک شرکت نروژی امضا شده بود.


مدیران شرکت نفت OMV اتریش نیز اوایل هفته جاری به تهران سفری داشتند و مذاکراتی در خصوص این میدان نفتی با مسئولان شرکت ملی نفت مناطق مرکزی انجام داده‌اند.

 

وزیرنفت در حاشیه این توافق گفت: توافق نهایی بین ایران و روسیه برای فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت تا یک یا دو روز آینده انجام خواهد شد که روسیه نیمی از مبلغ این قرارداد را به صورت خدمات فنی و مهندسی و نیم دیگر را به صورت پول نقد به ایران پرداخت خواهد کرد.

 

زنگنه در ادامه با اشاره به تحولات پیش روی بازار نفت پس از توافق صورت گرفته میان کشورهای تولیدکننده عضو اوپک و غیراوپکی‌ها در هفته جاری، تصریح کرد: نشانه‌هایی از افزایش قیمت نفت در بازار دیده می‌شود، اما پیش‌بینی قیمت بسیار سخت است، ولی من به طور قطع می‌گویم که قیمت‌ها در سطح 50 تا 55 دلار می‌ایستد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار