شناسایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران و برخی از استان ها\
  • سازمان دامپزشکي کشور

شناسایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران و برخی از استان ها

  • کد خبر: 21460
  • چاپ
  • انتشار: 22 آذر 1395 - 22:35

سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعيه ای اعلام کرد: تا این زمان بيماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان ها شناسايی شده است.

سازمان دامپزشکی کشور افزوده است: اين بيماری در استان های تهران، البرز، آذربايجان شرقی، قم ، کرمانشاه، مرکزی و مازندران در زيستگاه پرندگان وحشی، روستا يا واحدهاي صنعتي مورد شناسايی و تأييد آزمايشگاهی قرار گرفته است.


به دنبال این اتفاق عمليات معدوم سازی، پاکسازی و ضدعفونی اماکن آلوده و اعمال ضوابط قرنطينه ای در حداقل زمان ممکن صورت پذیرفته است.
با توجه به اینکه همزمان با شروع فصل سرما حجم قابل توجهی از آلودگی توسط پرندگان مهاجر وارد منطقه خاور ميانه و اروپا شده است، همچنان احتمال بروز اینگونه بيماری ها در مزارع پرورش پرندگان اعم از صنعتی، روستایی و پرندگان وحشی مهاجر در تمامی استان های کشور وجود خواهد داشت.
با توجه به وقوع موارد بيماری و تلفات در پرندگان وحشی مهاجر در اثر آلودگي با ويروس جديد، صيد، شکار و عرضه اين گونه از پرندگان ممنوع اعلام شده است.
همچنين به دليل احتمال بالای آلودگی پرندگان وحشی و مهاجر به اين ويروس، تا اطلاع ثانوی از خريد اين پرندگان اعم از زنده يا ذبح شده جداٌ خودداری شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار