به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد شعبانی» صبح امروز در آیین استانی برگزاری بیستویکمین دوره انتخابات شوراهای دانشآموزی که در دبیرستان دخترانه متوسطه اول شاهد شهرستان تنکابن، برگزار شد، با انتقاد از نگاه رؤیاگونه به شوراهای دانشآموزی اظهار کرد: میزان توجه به شورای دانشآموزی در مدارس از و میزان احاطه مدیر مدرسه بر شورا مشخص میشود.
این مقام مسئول آموزشوپرورش مازندران افزود: دانشآموزانی که در خود توانایی حضور در شورا را نمیبینند، با گذشت، میدان را به دانشآموزان قویتر بسپارند که بتوانند در شورا فعالیت مثمر ثمر داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزشوپرورش مازندران از دانشآموزان خواست که با حساسیت به شورا نگاه کنند و از منتخبان شوراهای دانشآموزی نیز خواست که فعال و پویا باشند.
وی با بیان اینکه مدارس با مشکلات کمتر نشان از برخورداری از شورای دانشآموزی فعال دارد، تصریح کرد: شورای دانش آموزی فرصتی طلایی برای دانشآموزان است که میتوانند از آن برای نقد و بهینه ساختن مدرسه بهره گیری کنند.
شعبانی ضمن تأکید بر اینکه همه چیز در کتاب درسی خلاصه نشده و در کنار کتاب، دانشآموز باید خلاقیتها و توانمندیهای خود را کشف کند، ادامه داد: هر کدام از دانش آموزان یک مهارت در وچود خود دارد که باید فضای شناسایی آن را در خود فراهم کند.
بیستویکمین دوره انتخابات شوراهای دانشآموزی امسال برای نخستین بار به صورت الکترونیکی در ۷ مدرسه شهرستان تنکابن برگزار شد. تمامی دانشآموزان مازندران به جز دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدایی در این انتخابات شرکت کردند. با توجه به تعداد دانشآموزان مدارس، شوراهای 5، 7، 9 و 11 نفره به همراه دو عضو علیالبدل تشکیل میشود. مازندران به صورت میانگین 23 تا 28 هزار دانشآموز عضو شورا خواهد داشت.
شایان ذکر است امروز انتخابات شوراهای دانشآموزی با شرکت دانشآموزان پایه سوم مقطع ابتدایی تا پایه سوم مقطع دبیرستان در مدارس مازندران برگزار شد.