طرح انتقال آب دریای خزر و تصویب آن در کمیسیون تلفیق نابخردانه است/حیثیت کلمه تدبیر را در تاریخ بردید\

طرح انتقال آب دریای خزر و تصویب آن در کمیسیون تلفیق نابخردانه است/حیثیت کلمه تدبیر را در تاریخ بردید

  • کد خبر: 21444
  • چاپ
  • انتشار: 21 آذر 1395 - 15:40

محمد دامادی، امروز (یکشنبه 21 آذر) در صحن علنی مجلس با دفاع از مظلومیت مردم مازندران به طرح انتقال آب دریای خزر و عدم حمایت دولت از کشاورزان شدیدا انتقاد کرد

به گزارش استناد نیوز، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، طرح دولت برای انتقال آب خزر و تصویب آن در کمیسیون تلفیق را اقدامی نابخردانه دانست و گفت: حداقل انتظار ملت دفاع جانانه در کمیسیون تلفیق بود. از هم‌اکنون مسئولیت نابودی طبیعت و و اکوسیستم موجود در مسیر این انتقال متوجه مسببان و مجریان این طرح و مافیای انتقال آب خواهد بود  مسببان این طرح می‌خواهند از دریای مازندران دریاچه ارومیه دیگری بسازد.

 

وی ادامه داد: حیثیت کلمه «تدبیر» را در تاریخ تمدنی کشور لکه‌دار کرده‌اید و آیندگان بی شک انگشت اتهام خود را متوجه همه کسانی که در این مصوبه نقش داشته‌اند خواهند گرفت.

 

دامادی با اشاره به نابودی محصولات کشاورزان به دلیل سرمای شمال کشور، گفت:  کشاورز نه سیاسی است و نه حقوق نجومی می‌گیرد و همه امیدش همین کشاورزی است که به کوچکترین اشاره جوی نابود می‌شود و سوال من از دولت این است که سرنوشت بسته حمایتی‌اش از کشاورزان چه شد؟ کشاورزان با کاهش قیمت محصولات خود مواجه هستند که این امر مشکلات فراوانی را برای آنها به وجود آورده است.

 

وی  با اشاره به تصمیم بانک ملی برای فروش چوب پریم گفت: چوپ پریم یک تولید نیست بلکه نوستالوژی مردم مازندران است که این کار مصادف با بیکاری جوانان است.

 

دامادی در ادامه نطق خود در مجلس  با اشاره به مشکلات معلمان و مربیان پیش دبستانی، تصریح کرد: آنها نه حقوق کافی، نه بیمه و نه قرارداد مشخصی دارند. با این شرایط معلمان، چگونه انتظار داریم کیفیت آموزشی کشور افزایش پیدا کند؟ معلمان با کدام انگیزه در کلاسی حاضر شوند که آیندگان این کشور در آن حضور دارند؟

دامادی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: شما در آغاز کار هستید از خود تحرکی نشان دهید تا این قشر فرهیخته امیدوار به تصمیمات عقلانی دولت شوند.

 

دامادی با اشاره به افزایش نرخ دلار تا مرز چهار هزار تومان خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این شرایط حداقل وزیر اقتصاد یک بار صادقانه علت را بگوید که منفعت کدام ذی‌نفعان در این افزایش قیمت‌ها تأمین می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار