سونامی افزایش قیمت ها در بازار مسکن/ افزایش روانی قیمت مسکن در پی ممنوعیت صدور پروانه ساخت\

سونامی افزایش قیمت ها در بازار مسکن/ افزایش روانی قیمت مسکن در پی ممنوعیت صدور پروانه ساخت

  • کد خبر: 214348
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1397 - 13:32

استنادنیوز؛ براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، شهرداری تهران حق صدور پروانه ساخت مگر برای نوسازی بافت فرسوده در ۵ سال آینده را ندارد.

این خبری بود که از سوی صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران اعلام شد. در این میان کارشناسان فعال در بازار مسکن در واکنش به ممنوعیت صدور پروانه ساخت در ت معتقدند: اجرای این سیاست موجب سیر صعودی قیمت مسکن در تهران اعلام می کنند.

در همین ارتباط حسن محتشم عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران  از افزایش روانی قیمت مسکن در پی ممنوعیت صدور پروانه ساخت در تهران خبر داد و افزود:  توقف صدور پروانه ساخت به مدت 5 سال به معنای محدودیت در ساخت و ساز خواهد بود و این قانون منحصرا در خصوص واحدهای موجود اجرایی خواهد شد.

این کارشناس بازار مسکن یاد آور شد: در پی اجرای این قانون اثر روانی محدودیت عرضه موجب خواهد شد که مردم احساس کنند تهران شرایط خاص پیدا خواهد کرد در نتیجه همین مسئله منجر به افزایش قیمت مسکن در بازار خواهد شد.

محتشم ، با اشاره به محدودیت های موجود در زمینه نوسازی بافت های فرسوده یاد آور شد: در خصوص نوسازی بافت فرسوده یکی از مسائل اصلی انبوه سازان مسئله تجمیع کار گروهی است از این نظر که ساکنان بافت های فرسوده به صورت تجمیعی به توافق برسند که ساخت و ساز جدید باید انجام شود.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران ، افزود: اگر قرار بر ممنوعیت صدور پروانه ساختمانی باشد باید با شرط و شروط این اقدام عملیاتی شود. چرا که اگر یک طرفه این قانون اعمال شود قطعا بر روی قیمت ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

محتشم در خصوص رشد فزاینده قیمت مسکن در بازار افزود: تا زمانی که سرمایه های سرگردان به سمت ارز و طلا و مسکن هدایت شود با سونامی افزایش قیمت ها در بازار مواجه خواهیم بود.

این کارشناس بازار مسکن ، از افزایش قیمت مسکن تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: قیمت مسکن از سال92  تا 96 در رکود به سر می برد در نتیجه روند افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم بود. اما اواخر سال 96 همزمان با جهش قیمت ارز و کاهش ارزش پول قیمت ها روندی صعودی در بازار پیدا کرد.  

وی با بیان این که قیمت مسکن در تهران میانگین بین 35 تا 100 درصد افزایش یافته است افزود: به دلیل کاهش درآمد سرانه توان خرید برای متقاضی وجود ندارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار