آیا شهردار بابل توان وصول یک بدهکار دانه درشت را دارد؟/شورای منفعل درد مردم بابل\

آیا شهردار بابل توان وصول یک بدهکار دانه درشت را دارد؟/شورای منفعل درد مردم بابل

  • کد خبر: 213945
  • چاپ
  • انتشار: 30 شهریور 1397 - 23:04

استنادنیوز؛ چطور شهرداری  سبد کوچک یک پیر زن  را سد معبر دانسته و با لشکرکشی آنرا جمع آوری میکند اما در مقابل یک بدهکار دانه درشت که دو الی سه سال بدهی اش معوق مانده با وجود قوانین  ، تن به قلع ساختمان متخلف نمی دهد  و تازه  از دادگستری خواسته که بابت اصل بدهی او را کمک کند!

اگر واقعا شهرداری اینگونه   رفتار  کند در واقع #توهینی است به ساخت و ساز گرها و شهروندان وظیفه مند که بدهی های خود را سر وقت پرداخت کرده اند که اگر شهرداری این اقتدار را نداشته باشد به یقین هم دوست دارند  ساخت و ساز  نموده و چند سال بعد بدهی چند سال قبل خود را بدون افزایش یا جریمه دیر کرد بپردازند .

بالاخره بعد از اینکه 13ماه شورای شهر و شهردار دوره پنجم شورا در وصول مطالبات از یک بدهکار دانه درشت عاصی شدند مصوبه ای تصویب کردند که  #دادگستری  وارد عمل شود!

البته این همان شورایی بود ، که پس از شروع به کار بدون درنگ ،  بنر داربست  بدهکاری مقابل  آن ساختمان را  تقریبا پس از6 ماه جمع کرد .

رییس وقت شورا در یک ویس تلگرامی نصب بنر را راهکار مناسب ندانست .

برخی در شورا منکر ساخت و ساز های بعدی و برخی ها گزارش شهرداری  دراین  خصوص را توهین به شعور نمایندگان مردم در شورا دانستند.

کبود #شهردار بابل برای دریافت تذکر و طرح سوال برای این ساختمان  و بدهی اش به شورا فراخوانده شد .

در فضای  مجازی موضوع فیلمی مطرح شد که یکی دو ماهی زمزمه های یواشکی درآن  مورد زیاد بود ! و برخی کانال ها ی  مجازی  به آن پرداخته و وجود آنرا تایید نمودند!

#فیلم سازی هایی که بعدا  فیلم های سیاه و #شوم برخی شوراییان در بابل را رقم زد !

واما،

فایل های صوتی جلسات شورا در خصوص این ساختمان موجود است ! فریاد های #الله اکبر را همه درآن جلسه شنیدند.

اعتراض های تند #شافعیان فراموش شدنی نیست .

اما در مقابل کسانیکه ردپای  آنان در آن فیلم و حوادث بعدی شورا  مشهود است ، مواضع آنان در دسترس است. 

‼️اعضای محترم شورای شهر و شهردار بابل‼️

خیلی #ساده و بدون پیچیدگی به شما می گوییم ! اگر شماها  خودتان 10 میلیارد تومان از کسی طلبکار بوده اید  و البته سروضع  بدهکار هم عالی باشد در مدت این  دو سال چه می کردید؟

آیانیست  بجای یک مصوبه که تصویب آن فرآیند قانونی طولانی دارد ،شهرداری  را مکلف به #شکایت رسمی به #دستگاه قضایی می نمودید!

البته نیک می دانید که اگر ساخت و ساز گر  چنانچه رای جریمه را پرداخت نکند مجددا شهرداری از طریق کمیسیون ماده صد رای به تخریب می تواند بگیرد حالا کسی که دو سال است از رقم تقریبی ده میلیارد تومانی  بدهی فقط 250 میلیون تومان می پردازد چرا شورای شهر و شهرداری وفق مقررات کوتاهی کرده است ؟

اعضای شورا و شهرداراگر واقعا قصد انجام مصوبه ای جدید داشتند بی شک اقدام انقلابی آن وضع قانون عوارض محلی برای چنین افرادی بود که بتوان پس از دو سال حداقل سود پول یا به روز شدن بدهی  را بشود اخذ کرد

آیا اعضای شورا و شهردار بابل بابت  طلب شخصی خود حاضر بودند پس از دو الی سه سال  بدون سود و تبدیل شدن به روز دریافت کنند؟

کاش #شهردار بابل اکنون دنبال طرح  این مسایل باشد  که بتواند حداقل 4 تا 5 میلیارد تومان  ارزش افزوده پول خود را بگیرد.

اگر شورای شهر و شهرداری  پس از دو الی سه سال دنبال #اصل #طلب خود باشد این موضوع بیشتر شبیه یک #شوخی است.

اگر واقعا شهرداری اینگونه   رفتار  کند در واقع #توهینی است به ساخت و ساز گرها و شهروندان وظیفه مند که بدهی های خود را سر وقت پرداخت کرده اند که اگر شهرداری این اقتدار را نداشته باشد به یقین هم دوست دارند  ساخت و ساز  نموده و چند سال بعد بدهی چند سال قبل خود را بدون افزایش یا جریمه دیر کرد بپردازند .

چطور شهرداری  سبد کوچک یک پیر زن  را سد معبر دانسته و با لشکرکشی آنرا جمع آوری میکند اما در مقابل یک بدهکار دانه درشت که دو الی سه سال بدهی اش معوق مانده با وجود قوانین  ، تن به قلع ساختمان متخلف نمی دهد  و تازه  از دادگستری خواسته که بابت اصل بدهی او را کمک کند!

البته اگرچه شورا  در تب و تاب حوادث اخیر ،مصوبه ای را داده است که آن هم بسیار دیر هنگام بوده است  که انتظار میرود رییس دادگستری  و دادستان  بابل همچنان که قاطعانه در برخورد با متجاوران به حقوق  شهرداری برخورد نموده اند اکنون نیز به قول امام جمعه  بابل ، قرارش در شهر مست گیرند هرآنچه هست گیرند دراین پرونده کسانیکه احتمالا همراهی  داشتند تا این طلب2 الی 3 سال معطل شود و به اندازه  بدهی ، شهرداری ضرر از آن داشته باشد (از بعد مادی) با آنان نیز برخورد شود/مطالبات مردمی



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار