نجات فکر خزری به دام افتاده، توسط صیادان و محیط زیست\

نجات فکر خزری به دام افتاده، توسط صیادان و محیط زیست

  • کد خبر: 21367
  • چاپ
  • انتشار: 15 آذر 1395 - 09:10

یک قلاده فک خزری که در تور ماهیگیران مازندرانی در تالاب میانکاله در حاشیه دریای خزر به دام افتاده بود، با کمک صیادان و محیط زیست نجات یافت.

 

 

فک خزری از گونه های جانوری در معرض انقراض در دریای خزر است.
مدیر روابط عمومی محیط زیست مازندران اظهار داشت که فک خزری پس از نجات توسط صیادان تحویل کلینیک' لنی هارد ' در آشوراده شد.

میلاد بهرامی افزود: این فک خزری ماده که سنش حدود 14 ماه است، به دلیل گیر کردن در تور ماهیگیران از ناحیه دندان جلو و دست دچار آسیب شده که هم اکنون در کلینک ویژه این گونه دریایی در آشوراده تحت درمان قرار دارد.

وی گفت که فک خرزی پس از درمان در کلینیک لنی هارد در دریای خزر رها می شود.

فُک خزری که نام علمی آن ' پوسا کاسپیکا Pusa caspica ' است ، از پستانداران کمیاب آبزی دنیاست که فقط در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن زندگی می‌کند.

این گونه تنها پستاندار دریای خزر محسوب می‌شود و به دلیل صید بی‌رویه و به‌هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند حمایت بین‌المللی است.

فک خزری به‌طور میانگین یک و نیم متر طول و 68 کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فک به شمار می‌رود.

فک‌های دوس داشتنی جانوران با ارزشی‌ هستند که حتی با مدفوع خود یک منبع غذایی در دریای خزر به وجود می‌آورند و نابودی آن‌ها اکوسیستم خزر را به خطر می‌اندازد.

فک‌ها در تابستان، بهار و پائیز بیشتر در آب‌های ایران زندگی می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

گفته می شود کمتر از یکصد قلاده از فک خزری در دریای خزر وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار