شهردار ساری متهم پرونده تخلف میلیاردی نیست/تعطیلی شناگاه‌های آلوده\

شهردار ساری متهم پرونده تخلف میلیاردی نیست/تعطیلی شناگاه‌های آلوده

  • کد خبر: 213517
  • چاپ
  • انتشار: 15 مرداد 1397 - 20:12

استنادنیوز؛حسینی عالمی دادستان مرکز مازندران اظهار کرد:شهردار ساری متهم پرونده تخلف میلیاردی نیست و تاکنون هیچ مسئولی از شهرداری مرکز استان در این پرونده احضار نشده است


سید یونس حسینی عالمی پیش از ظهرامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی‌داشت هفته خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران قشر پرزحمت جامعه هستند که برای انجام رسالت خود زحمات زیادی را متحمل می شوند ،خبرنگاران زیادی در راه اطلاع‌رسانی به شهادت رسیدند و در مازندران بیش از 20 خبرنگار شهید داریم که در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دستگیری یکی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و فرزندش در ارتباط با اختلال بازار بیان کرد:دستگیری این نماینده و پسرش کذب است و این نماینده اصلا فرزند پسر ندارد.
شهردار ساری متهم پرونده تخلف میلیاردی نیست

حسینی عالمی در زمینه تخلف یکی از سازمان‌های تابعه شهرداری ساری بیان کرد: متاسفانه برخی سایت‌ها اسامی چند نفر را در این زمینه نام بردند که کار ناپسندی است و اینکه جهت پیکان به طرف اشخاص خاص است صحیح و اخلاقی نیست. شهردار ساری متهم پرونده تخلف میلیاردی نیست و تاکنون هیچ مسئولی از شهرداری مرکز استان در این پرونده احضار نشده که اگر در ادامه نیاز باشد حتما احضار می‌شوند.
وی ادامه داد: سازمان بازرسی یک پرونده به دادسرای عمومی ارسال و این پرونده مالی توسط بازپرسی در حال تحقیق و تکمیل است و اتهام‌ها سو استفاده مالی، جابجایی واختلاس هر چه باشد دستگاه قضا نیز بدون هیچ تعارفی در حال رسیدگی است و متهمان پرونده نیز مشخص هستند و به سوالات بازپرس پاسخ دادند و باید کارشناسی شود و پس از آن جمع‌آوری شده و بنده هم قدم به قدم با بازپرس در ارتباط هستم و اگر نیاز به تحقیقات تکمیلی داشته باشد ، در دستور کار قرار می‌گیرد. بدانیم برخورد دستگاه قضا با تمام پرونده‌ها و تخلفات، صحیح، محکم و قانونی است و به دنبال احقاق حق و اجرای عدالت هستیم؛ هیچ عجله ای برای تصمیم‌گیری نیست و باید صبر کنیم تا بازپرس با آرامش کار خود را انجام دهد.
حسینی عالمی با اعلام اینکه 48 پرونده علیه  شهرداری‌ها داریم که در دادسرا در حال رسیدگی است،گفت: این یکی از پرونده‌ها است و 55 پرونده از ادارات استان در دادسراها هم در حال رسیدگی است.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا در رسیدگی به این پرونده تحت فشار هستید، گفت: حسینی‌عالمی یاد نگرفت که تحت فشار باشد، کسی هم بنده را تحت فشار قرار ندارد و بعید می‌دانم که کسی تحت فشار قرار دهد، و این پرونده مانند پرونده های دیگر در حال رسیدگیست،حتی شهردار ساری هم خواستار رسیدگی به این تخلفات است، همه مسؤولان به دنبال روشن شدن زوایای این پرونده هستند و اگر جرمی ثابت شد برخورد شود، بنده قول می‌دهم که دادستانی به بهترین وجه به وظیفه خودش عمل کند و همه انتظار برخورد جدی و قانونی را دارند و ما مدعی اجرای عدالت هستیم و مطرح شدن اسم افراد در رسانه‌ها را بنده جایز نمی‌دانم.
دادستان مرکز مازندران در ارتباط با پرونده زندانیان خانم گفت: 55 نفر در زندان هستند که پرونده آنها مربوط به جرائم غیرمالی است و تنها 4 نفر بخاطر جرائم مالی در زندان هستند.
برداشت از معادن ایراداتی دارد  که باید به رسیدگی شود

یکی از دغذعه‌های ما محیط زیست است که محیط زیست استان مناسب نیست. پساب‌های خانه،کارخانه درمحل هایی که نباید دفع شود دفع می‌شود که باید مردم و مدیران وارد میدان شوند از مدیران محیط زیست درخواست کردیم که وضعیت دفع پساب‌ها را به صورت جداگانه گزارش کنند، هنوز گزارش کامل را دریافت نکردیم. هم چنین بررسی میدانی از معدن محور هراز انجام شده است که متاسفانه نحوه برداشت ها و رعایت مسائل زیست محیطی دارای ایراداتی است.
خشونت در مازندران بالاست

وی افزود:متاسفانه بالاترین آمار در کشور و مازندران برای پرونده هایی است که مربوط به خشونت است و آمارها نشان می‌دهد خشونت در مازندران بالاست و مازندرانی‌ها عصبانی هستند که باید اصلاح شود و همه ی نهادها برای برطرف کردن این معضل تلاش فراوان داشته باشند.
برنامه ما برخورد جدی و بدون تعارف و شدیدترین نوع با کسانی است که عرصه فضای مجازی و جامعه اعمال خشونت می‌کنند، دستوراتی برای دستگیری هر فردی که ترغیب به خشونت می‌کند دادیم، ما به ماموران گفتیم که حتی نیاز به تیراندازی و کاربرد اسلحه دارد در برخورد با اراذل و اوباش و کسانی که نسبت به مردم خشونت می‌کنند انجام شود در ساری چندین نفر را بازداشت کردیم و برخورد جدی با کسانی است که امنیت جانی مردم را تهدید می‌کنند.
دادستان در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای قانون و پاسخ مناسب به مردم مهم‌ترین دغدغه ما است، هر کسی موارد را به ما اطلاع دادند پیگیری کردیم.

کمبود بنزین شایعه است

وی در ارتباط با کمبود بنزین در استان گفت: کمبود بنزین شایعه است و در استان کمبود بنزین نداریم، بحث افزایش قیمت بنزین نداریم و دلیل تاخیر در تامین سوخت‌رسانی در غرب استان ناهماهنگی بوده است که مشکل حل و فصل شده است. متاسفانه مشاهده می‌کنیم برخی از مردم اقدام به ذخیره کردن بنزین پرداختند که کار غلطی است و درشان مردم نیست.

تعطیلی شناگاه‌های آلوده

وی با اشاره به اینکه اکثر شناگاه های مازندران دارای پرچم زرد است افزود:با شناسایی و نمونه برداری از 22شناگاه و  استعلامی که از محیط زیست گرفتیم، تنها دو شناگاه قابل نصب پرچم آبی است در 18 شناگاه پرچم زرد نصب شد که امکان شنا وجود دارد ولی تا حدودی مشکلات بهداشتی دارد و مردم باید خودشان انتخاب کنند، دو شناگاه پرچم قرمز دارد که غیرمجاز و تعطیل شده است.

عمدی بودن آتش سوزی مسجد جامع احراز نشده است
دادستان مرکز استان در ارتباط با مسجد جامع ساری و بحث عمدی بودن آن گفت: گزارشی بابت عمدی بودن آن دریافت نکردیم، وجود دفینه در این مسجد صحت ندارد، مسوول این مسجد مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان است، که باید از صفر تا صد این پروژه را پیگیر باشد.بنده به محض دریافت خبر آتش‌سوزی اعلام کردم که نظارت کامل بر بازسازی انجام شود و بنا شد که سازمان میراث فرهنگی نظارت داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار