قرار بر ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی\

قرار بر ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی

  • کد خبر: 21342
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1395 - 19:28

دکتر سید حسین رضوانی عصر شنبه در جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان مازندران در ساری افزود: بر اساس مکاتبه سازمان دامپزشکی کشور با سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد تا صید و شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.


وی در ادامه تاکید کرد ممنوعیت صید و شکار این پرندگان فقط برای حفظ سلامت شهروندان بوده و از شکارچیان درخواست می شود تا از شکار این پرندگان خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد: تاکنون هیچ مورد گزارشی مبنی بر بروز و یا تلفاتی ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دراستان مازندران دریافت نکردیم.
وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی مازندران اقدامات پیشگیرانه خود را در جهت جلوگیری از بروز و انتشار این بیماری مشترک بین انسان و حیوان انجام داده است و با نمونه برداری از طیور بومی و صنعتی و همچنین نمونه برداری از انواع ماکیان موجود در بازارهای محلی تاکنون ردپای این ویروس در پرندگان مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه کلیه آزمایشات این اداره کل به تائید مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای سازمان دامپزشکی کشور نیز رسیده گفت: استان مازندران بدلیل شرایط اقلیمی مناسب در صنعت پرورش طیور و اشتغالزایی بالا در این زمینه و همچنین تولید بخش قابل توجهی از گوشت سفید کشور، ما را بر این داشته با انجام طرح پایش، در سه مرحله از بروز و انتشار این بیماری در جمعیت طیور بومی و صنعتی جلوگیری کنیم.
رضوانی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی استان مازندران این نگرانی وجود ندارد و تاکنون گزارشی از بروز تلفات در واحدهای بومی و صنعتی در مازندران نداریم و مردم نگران نباشند.
مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از شهروندان خواست تا ضمن تهیه مرغ مصرفی خود از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی از خرید مرغ زنده خودداری کنند .
و ی از پرورش دهندگان صنعت طیور و همچنین روستائیان تقاضا کرد تا هر گونه تلفات غیر عادی در جمعیت طیور صنعتی و بومی را به ادارات دامپزشکی شهرستانها اطلاع تا ضمن انجام نمونه برداری برای تشخیص بیماری، اقدامات لازم نیز انجام شود.
**امیدواریم که علاوه بر تشکیل چنین جلساتی جهت اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان، کشتار بی رویه و غیر اصولی این پرندگان در جای جای استان مازندران هم مورد توجه مسئولین محترم قرار گیرد و اقدامات جدی تر و برخورد قاطعانه تری با متخلفین صورت پذیرد.**



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار