باز هم طوفان خسارت برجای گذاشت / هواشناسی پیش بینی نکرده بود!\
  • مازندران گرفتار بلایای طبیعی

باز هم طوفان خسارت برجای گذاشت / هواشناسی پیش بینی نکرده بود!

  • کد خبر: 21331
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1395 - 10:21

پس از خسارات فرآوان طوفان ماه های گذشته بخصوص در شهرستان قائمشهر، وقوع طوفان باز هم در استان مازندران خسارت برجا گذاشت...

 به گزارش استناد نیوز، روز گذشته باد شدید با سرعت 85 کیلومتر در ساعت،شهرهای نکا،بهشهر، سواد کوه و بخش هایی از گلوگاه را درنورید و موجب ایجاد خسارت به خانه ها و زیرساخت های شهری شد.

بر اساس اظهارنظر مهندس شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ؛ برق 120 روستا به دلیل وقوع  طوفان قطع شده بود که با تلاش گروهی متشکل از حدود 35 تا 40 نفر مشکل خاموشی این روستاها رفع شده است.

در شهرستان سوادکوه براثر وقوع این تندباد سقف 30 واحد مسکونی در شهر زیرآب تخریب و روستاهای این شهر دچار خسارت 50 تا 100 درصدی شده است. همچنین در بهشهر به 300 واحد مسکونی و دامداری خسارت وارد و سقف بیش از ۳۰۰ منزل مسکونی و دامداری منطقه آسیب دیده است. در نکا نیز به روستاهای برما ، خرم چماز ، سنگر ، کچپ محله ، سوچلما ، کفرات ، اسماعیل محله ، آکرد، فریمک ، ولمده ، چماز ده ، زنگت خسارت وارد شده است.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تعداد خانوار حادثه دیده را 127 خانوار و تعداد افراد حادثه دیده را 635 نفر اعلام کرد و گفت: 9 تیم عملیاتی با 35 نیرو و هشت دستگاه خودرو برای امدادرسانی وارد عمل شدند و تاکنون 439 کیلوگرم نایلون بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شده است.

متاسفانه اداره کل هواشناسی استان وزش باد را پیش بینی نکرده و اخطاریه و اطلاعیه ای صادر نکرده بود. اگر این پیش بینی از سوی سازمان هواشناسی انجام شده بود،آمادگی برای مقابله با طوفان بیشتر می شد.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در مورد علت غافلگیری تیم های امدادی در مواجهه با ظوفان گفت: متاسفانه اداره کل هواشناسی استان وزش باد را پیش بینی نکرده و اخطاریه و اطلاعیه ای صادر نکرده بود. اگر این پیش بینی از سوی سازمان هواشناسی انجام شده بود،آمادگی برای مقابله با طوفان بیشتر می شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار