مازندران ممتاز در عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی\

مازندران ممتاز در عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

  • کد خبر: 213101
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1397 - 10:55

استنادنیوز؛معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مازندران در عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طرح عیدانه کتاب پیشرو و ممتاز بود

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عباس زارع گفت: طرح «توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشان» با هدف تقویت جریان توزیع و فروش کتاب از طریق چرخه حرفه ای و اصولی نشر، در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت و نخستین دوره آن با عنوان «کتابفروشی به وسعت ایران» در پاییز ٩٤ اجرا شد.

وی افزود: اکنون بعد از هشت دوره برگزاری طرح، تقریبا همه دست اندکاران و صاحب نظران در سطوح و صنوف مختلف نشر، تاثیرگذار بودن این طرح بر جریان کتاب را در کشور تایید می کنند.

زارع بیان کرد: «عیدانه ١٣٩٧» هشتمین دوره طرح «توزیع رایانه ای کتاب از طریق کتابفروشان» بود که به مدت٢٣ روز از تاریخ (٢٢ اسفند٩٦ تا ١٥ فروردین ٩٧) در کتابفروشی های سراسر کشور برگزار شد که در این دوره ٧٩٣ کتابفروشی ثبت نام کردند اما ٧٢٧ کتابفروشی فعال بودند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد مازندران تصریح کرد: استان مازندران نیز با دارا بودن ٢٤ عضو کتابفروشی فعال که ٦ عضو فعال در مرکز استان و ١٨ عضو فعال در سایر شهرستانهای استان یکی از استانهای پیشرو و موفق در اجرای این طرح بوده است.

زارع اظهار داشت: طرح «عیدانه ١٣٩٧» هشتمین دوره طرح «توزیع رایانه ای کتاب از طریق کتابفروشان» در شهرستانهای ساری، قائمشهر، نکا، بهشهر، آمل، بابل، بابلسر، نوشهر، چالوس، رامسر، تنکابن، رویان برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار