هدف آینده‌گرایانه استاندار مازندران/ایجاد بنیاد توسعه مازندران\

هدف آینده‌گرایانه استاندار مازندران/ایجاد بنیاد توسعه مازندران

  • کد خبر: 213013
  • چاپ
  • انتشار: 05 تیر 1397 - 13:58

استنادنیوز؛ هدف آینده‌گرایانه استاندار مازندران خلق یک جریان مدنی و توسعه‌ای برای تحقق ارکان جهت‌ساز اسناد بالادستی به‌ویژه سند چشم‌انداز استان برای همراه سازی عامه مردم با پویش توسعه به سمت توسعه پایدار و بالندگی پویا استوار است.

محمد اسلامی استاندار مازندران با تجربه راه‌اندازی و مدیریت چندین سازمان تخصصی و همچنین ایجاد نهادهای توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری به‌ویژه دبیری ستاد توسعه سواحل مکران پس از احصا مسائل مختلف استان، امکان‌سنجی ایجاد بنیاد توسعه استان مازندران را به چند دستگاه تخصصی ماموریت داد و از چند نهاد دیگر هم تقاضای داوری، مشورت و مشارکت کرد.

استاندار مازندران با درک عمیق از مسائل و مشکلات فراروی استان همواره بر پرهیز از واگرایی‌ها و رهیافت به سوی همگرایی تاکید داشته است و بر همین اساس بر ایجاد نهادی آینده‌نگر، خلاق و توسعه‌گرا دربخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری با هدف استفاده بهینه از استعدادهای سرزمینی و منابع خدادادی همت گماشته است.

تشکیل اتاق فکر توسعه و تعالی به‌عنوان «قوه عاقله استان» نهادی دانش بنیان با هدف ارائه بسته‌های چاره اندیشی به رهبری دانشگاه مازندران و بنیاد نخبگان و با مشارکت نخبگان علمی و اجرایی در حال فعالیت بوده و در ادامه نیز بنیاد توسعه استان مازندران در شرف تاسیس است.

بنیاد در شرف تاسیس توسعه استان مازندران وفق مطالعات تطبیقی و با بهره‌گیری از تجارب موفق بنیادهای توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری استان‌های کرمان، یزد، همدان و زنجان به‌دنبال تعمیق همگرایی و هم افزایی چهار منبع قدرت، ثروت، منزلت و حقیقت است.

هدف آینده‌گرایانه استاندار مازندران خلق یک جریان مدنی و توسعه‌ای برای تحقق ارکان جهت‌ساز اسناد بالادستی به‌ویژه سند چشم‌انداز استان برای همراه سازی عامه مردم با پویش توسعه به سمت توسعه پایدار و بالندگی پویا استوار است.

در مطالعه اولیه امکان‌سنجی ایجاد بنیاد توسعه استان مازندران؛ چالش‌ها، مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و راهکارهای سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری در استان مازندران واکاوی شده است و به‌زودی جزئیات و ساز و کارهای اجرایی بنیاد توسعه استان با تشکیل شورای راهبردی عملیاتی و رونمایی خواهد شد.

درک این واقعیت که برای توسعه استان و مردمی کردن اقتصاد مطابق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی علاوه بر نهادها و تشکل‌‌های موجود به ایجاد بنیاد سرمایه‌گذاری مردم‌پایه نیازمندیم تا موجب حرکت آفرینی و شتاب بخشی توسعه در استان مازندران شود بر همگان واضح و مبرهن است.

استفاده بهینه از استعدادهای سرزمینی، طراحی مهندسی توسعه سرمایه‌گذاری، تامین مالی طرح‌های عمرانی، جهت‌دهی و جذب منابع پراکنده، هم افزایی منابع خرد به سمت پروژه‌های بزرگ و شرکت در سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی از اهداف اقتصادی این بنیاد پیش‌بینی شده است.

مروری بر تجربه موفق « ۳۰ساله » استان های کرمان و یزد در تشکیل بنیادهای سرمایه‌گذاری و توسعه، الگوی روشنی پیش روی ما برای محرک‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد تا از این تجارب درس بگیریم.

حال که استاندار مازندران پیشگام همگرایی و هم‌افزایی شده است از همه کنشگران و بازیگران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انتظار می‌رود این حرکت ارزشی(فرهنگی) و آینده‌گرایانه(اقتصادی و سرمایه‌گذاری) را حمایت جدی کنند.

حمایت عملی و معنوی از طرح استاندار مازندران برای ایجاد بنیاد توسعه تاکید بر تحقق مطالبات انباشت شده فرزندان و جوانان استان است.

همگان به چالش‌های اقتصادی واقف هستیم پس بیایم به‌جای انتقادات بی‌حاصل و درگیری‌های فرسایشی و فرصت‌سوز به تحکیم برادری و همگرایی بپردازیم و وفاق و همدلی خود را در شکل گیری و موفقیت بنیاد توسعه استان نشان دهیم.

وطن، میثاق و مرز مشترک همگرایی همه مازندرانی‌ها است و هر مازنی که دل در گرو آبادانی زادبوم و سرزمین مادری دارد برای موفقیت این طرح مهم کایری کند و شایسته است امنا و بزرگان استان نیز پیشگام این آزمون بزرگ باشند، آزمونی که کرمانی‌ها و یزدی‌ها ۳۰سال پیش پایه‌گذاری کردند و موفق شدند و ما هم می‌توانیم اگر بخواهیم و با هم باشیم؛ همراه شو عزیز، تنها نمان به درد، که این درد مشترک هرگز جداجدا درمان نمی‌شود.

ایرج نیازآذری-فعال اجتماعی و رسانه ای



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار