مشارکت مردم در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن بسیار مهم است/اطلاعات مرکز آمار محرمانه است\
  • آغاز سرشماری نفوس و مسکن

مشارکت مردم در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن بسیار مهم است/اطلاعات مرکز آمار محرمانه است

  • کد خبر: 21299
  • چاپ
  • انتشار: 03 مهر 1395 - 20:05

هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از بامداد امروز آغاز به کار کرد. در این سرشماری برای اولین بار از کاغذ استفاده نخواهد شد و اطلاعات خانوارها در ابتدا به صورت اینترنتی توسط خانوارها و سپس به وسیله تبلت توسط مامور سرشماری ثبت خواهد شد.

 

به گزارش استناد نیوز، سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ از بامداد امروز مورخ 3 مهرماه آغاز شده و تا ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت، که با توجه به آغاز سرشماری حضوری از 25 مهرماه امکان تمدید این زمان برای ثبت اینترنتی اطلاعات وجود نخواهد داشت.

 

با توجه به اینکه در کشور ما طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه اینترنت صورت گرفته و ضریب نفوذ اینترنت هم اکنون در کشور ۴۵ درصد برآورد شده است مرکز آمار ایران برآن شد تا با برنامه ریزی 2 ساله خود و تجربه نسبتا موفقی که در سرشماری کشاورزی بدست آورده بود برای اولین بار از این ظرفیت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن استفاده نماید.

 

مرکز آمار ایران بنا به گفته رئیس این سازمان انتظار دارد که ۳۵ درصد خانوارهای ایرانی در این طرح ملی، به صورت اینترنتی شرکت کرده و اطلاعات خود را به ثبت برسانند، و بر اساس این انتظار برنامه ریزی تعداد نیروهای لازم برای سرشماری انجام گرفته است.

 

بنا به اظهارات مسئولان مرکز آمار ایران زمان لازم برای آمارگیری از هر خانوار توسط مامور آمار حدود 10 دقیقه خواهد بود که با احتساب تاخیرهای صورت گرفته برای حضور فرد پاسخگوی خانوار این زمان می تواند به 15 دقیقه برسد که با توجه به این که برای هر آمارگیر روزانه ثبت اطلاعات 40 خانوار پیشبینی شده بنابراین درصورتی که خانوارها با طرح ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی همکاری لازم را نداشته باشند عملا 10 ساعت کار مفید در روز(با توجه به زمان صرف نها، نماز، شرایط جوی و...) برای مامور آمارگیر امکان پذیر نبوده و طرح با شکست مواجه خواهد شد.

 

بنابر موارد مطرح شده سازمان آمار ایران با همکاری دستگاه های اجرایی در سراسر کشور اقداماتی را جهت ترغیب خانوارها برای ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی انجام داده است که یکی از موارد تشویقی در نظر گرفتن 1000 جایزه یک میلیون تومانی برای ثبت اینترنتی اطلاعات خانوارها است که در زمان مقتضی قرعه کشی خواهد شد. و همچنین تمامی کافی نت ها و دفاتر خدمات پستی موظف هستند ثبت اطلاعات خانوارها را به صورت رایگان انجام دهند و خانوارها برای این خدمات هیچگونه هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.

 

تمامی خانوارها می توانند تا پایان روز 24 مهر ماه با مراجعه به سایت اینترنتی www.sarshomari۹۵.ir با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار وارد سامانه شده و اطلاعات خواسته شده را مرحله به مرحله ثبت نمایند و در نهایت کد آماری 12 رقمی خود را دریافت و در زمان حضور مامور سرشماری تنها این کد را ارائه دهند. 

 

برای راحتی استفاده از سایت سرشماری، سعی شده تا حد امکان طراحی به گونه ای باشد تا همه افراد بتوانند بدون مشکل از آن استفاده و در کمترین زمان ممکن کد آماری 12 رقمی خود را دریافت نمایند.

 

در پایان یادآوری این نکته ضروری است که بر اساس قانون ماده 7 مرکز آمار ایران تمامی اطلاعات سرشماری و آمارگیری‌ها محرمانه است و نتایج آن به هیچ عنوان در اختیار نهاد یا سازمانی قرار نمی‌گیرد و فقط آمارهای کلی برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است خانوارها هم همکاری لازم را با انجام سرشماری داشته باشند تا کمترین خطا را در این سرشماری داشته باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار