آسیب های اجتماعی یکی از اصلی ترین تهدید های جوامع امروزی/ریشه بسیاری از معضلات در حاشیه نشینی است\

آسیب های اجتماعی یکی از اصلی ترین تهدید های جوامع امروزی/ریشه بسیاری از معضلات در حاشیه نشینی است

  • کد خبر: 212870
  • چاپ
  • انتشار: 28 خرداد 1397 - 18:06

استنادنیوز؛مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه  96  منطقه مازندران  درمعرض آسیب و 30 منطقه آسیب‌پذیر هستند ،  کانون بسیاری از آسیب ها را در حاشیه نشینی عنوان کرد

نشست تخصصی در راستای ارتقا سطح کیفی پایگاه های خدمات اجتماعی بهزیستی مازندران با حضور دکتر آرام؛مدیر کل بهزیستی مازندران، وحید حسین زاده؛ معاون امور اجتماعی، فاطمه پورفاطمی؛ معاون امور توسعه پیشگیری، روسای ادارات ساری، نکا، فریدونکنار، آمل، نور، بابل، میاندرود، قائمشهر، کارشناسان امور اجتماعی شهرستانها و روئسای مراکز غیر دولتی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران، دکتر آرام در ابتدا با اشاره به اهمیت آسیب های اجتماعی بعنوان یکی از اصلی ترین تهدید های جوامع امروزی به تاکید خاص مقام معظم رهبری و اهمیت گفتمان دولت تدبیروامید برای بهزیستی مازندران،  اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی از دیرباز یکی از اصلی ترین ارکان مداخلات در بحث آسیب های اجتماعی در ارائه خدمات بوده است.

 مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه  96  منطقه مازندران  درمعرض آسیب و 30 منطقه آسیب‌پذیر هستند ،  کانون بسیاری از آسیب ها را در حاشیه نشینی عنوان کرد و افزود: پایگاه خدمات اجتماعی ازجمله مهمترین خدمات اورژانس اجتماعی است که خوشبختانه مازندران در این مورد همواره جزو استان‌های موفق بوده است .

 وی خاطرنشان کرد: مناطق حاشیه‌ای شهرها ، کانون بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف و پخش مواد مخدر است که می‌تواند به آسیب‌های دیگری همچون طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری، ایدز  و جرایم دیگری منجر شود به همین خاطر بهزیستی همواره بر مناطق حاشیه‌ای تمرکز کرده‌ است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر ضرورت مداخلات به هنگام و موثر و شناسایی درست کانون آسیب های اجتماعی تصریح کرد: مداخلات به موقع می‌تواند باعث کاهش معنادار مشکلات در سطح جامعه شود.

دکتر آرام مناطق آسیب خیز و در معرض خطر جدی را سی منطقه در استان عنوان و تصریح کرد: مناطق آسیب دیده و در معرض خطر جدی  یعنی اماکنی که از بسیاری از  خدمات اجتماعی و رفاهی و شهری محروم هستند و خدماتی که حق یک جامعه است در آنجا فراهم نیست .

وی با تاکید بر فرهنگسازی و پیشروی به سمت توانمند سازی خانواده های مناطق حاشیه ای گفت: ما 17 سال است در مناطق آسیب استان مستقر شده‌ایم و قصدمان توانمندسازی است. توقع من این است که روزی به زودی از این مناطق خارج شویم و جشن سلامت اجتماعی را درآنها برگزار کنیم.  

دکتر آرام خاطرنشان کرد در نگاه  بهزیستی  شهروند درجه دو وجود ندارد و باید کاری کنیم که همه جامعه احساس سلامت اجتماعی کنند و افزود: هدف بهزیستی  بازگرداندن این مناطق به آغوش جامعه و تقویت  احساس شهروند واقعی بودن، در بین مردم این مناطق است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام این خبر که از ابتدای تیرماه با واگذاری گسترده خدمات به بخش غیردولتی وظیفه نظارتی بهزیستی  را پررنگ تر خواهیم نمود گفت: در فاز اول با تجمیع خدمات در چهار شهرستان ساری ، نکا، نور و آمل ضمن همسو کردن فعالیت ها در شهرستانهایی که سابقه فعالیت در آنها بیشتر بوده به سمت واگذاری خدمات به مراکز غیر دولتی پیش خواهیم رفت.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار