چرا خبر انهدام باند قاچاق خودرو در آستارا تکذیب شد؟\

چرا خبر انهدام باند قاچاق خودرو در آستارا تکذیب شد؟

  • کد خبر: 212812
  • چاپ
  • انتشار: 24 خرداد 1397 - 11:24

استنادنیوز؛ اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا خبر انهدام باند قاچاق خودروهای خارجی در این شهرستان را که به قول نیروی انتظامی منتشر شده بود را تکذیب کرد.

چندی‌پیش خبر انهدام باند قاچاق خودروهای خارجی در این شهرستان مبنی‌براینکه سه نفر تبعه خارجی با استفاده از اسناد جعلی، اقدام به واردات خودرو از مبادی رسمی کشور کرده بودند از زبان فرمانده انتظامی شهرستان آستارا در خروجی خبرگزاری‌های رسمی کشور قرار گرفت.

اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا نیز نسبت به انتشار این خبر از سوی نیروی انتظامی عکس‌العمل نشان داده و با انتشار یک تکذیبه، قاچاق خودروهای خارجی توسط سه نفر از اتباع خارجی را رد و ورود خودروهای توقیف‌شده توسط مأموران نیروی انتظامی به کشور را کاملاً قانونی دانسته است.

به استناد متن تکذیبه اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا قاچاق خودروی خارجی در این شهرستان رخ نداده است و این خودروها تحت‌رویه ورود موقت پس از انجام تشریفات گمرکی و صدور پروانه الکترونیک معتبر وارد کشور شده‌اند و ادعای قاچاق بودن این خودروها تکذیب می‌شود.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا علت توقیف خودروها را عدم‌مراجعه مالکان خودرو به واحد شماره‌گذاری نیروی انتظامی جهت اخذ و نصب پلاک گذرموقت یا استفاده افراد غیرمجاز (اتباع ایرانی) از خودروها در داخل کشور دانسته و اعتقاد دارد که موضوع قاچاق خودروهای مذکور از نظر مقررات گمرکی منتفی است.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا نیز اعتقاد دارد که خودروهای خارجی قاچاق توقیف‌شده بدون صدور پته‌های گمرکی از گمرک ترخیص و به بازار عرضه می‌شدند که در ایست بازرسی سه‌راه قلعه این شهرستان توسط مأموران مستقر در محورهای مواصلاتی متوقف و توقیف می‌شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار