اجرای آتش بس از عید قربان / بشار اسد طرح آمریکا و روسیه برای آتش بس را پذیرفت\
  • پس از مذاکرات فشرده اعلام شد:

اجرای آتش بس از عید قربان / بشار اسد طرح آمریکا و روسیه برای آتش بس را پذیرفت

  • کد خبر: 21275
  • چاپ
  • انتشار: 20 شهریور 1395 - 22:21

پس از 12 ساعت مذاکره فشرده بین وزرای خارجه آمریکا و روسیه طرفین برای آتش بس در سوریه توافق کردند. با موافقت سوریه قرار است این آتش بس همزمان با عید قربان اجرایی شود

به گزارش استناد نیوز، پس از اعلام توافق بین آمریکا و روسیه برای اجرای آتش بس سراسری در روسیه، خبرگزاری رسمی سوریه نیز اعلام کرد که نظام سوریه با توافق آتش‌بس پیشنهادی آمریکا و روسیه موافقت کرده است، بنابراین آتش بس از غروب روز 2شنبه همزمان با مراسم عید قربان آغاز خواهد شد.

آنطور که گفته می شود دولت سوریه ضمن موافقت با اجرای آتش‌بس، اعلام کرده که ترک خشونت‌ها به دلائل بشردوستانه از استان حلب شروع خواهد شد.

قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن این آتش بس، پس از یک هفته آمریکا و روسیه طی عملیاتی مشترک «جبهه النصره» و «داعش» را هدف قرار خواهند داد.

لاوروف گفته که این مرکز هماهنگی در صورت تشکیل خواهد توانست بین «تروریست‌ها و معارضان میانه‌رو» تمایز ایجاد کند و حملات هوایی را به تروریست‌ها معطوف کند.

 

طبق آمار سازمان ملل از اسفند ماه سال 1389 تا اردیبهشت سال جاری، 400 هزار نفر در جنگ سوریه به کام مرگ کشیده شده‌اند و میلیون ها نفر آوره گشته اند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار