استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر خواسته فرماندار سوادکوه برای توسعه شهر\

استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر خواسته فرماندار سوادکوه برای توسعه شهر

  • کد خبر: 2127
  • چاپ
  • انتشار: 29 تیر 1395 - 23:19

 فرماندار سوادکوه خواستار استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای توسعه شهرستان سوادکوه شد و گفت: ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی کمک مؤثری در دستیابی به توسعه و رشد شهرستان است.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم امشب در جمع اهالی فرهنگ و هنر شهرستان سوادکوه که با حضور مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری سوادکوه برگزار شد با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر، گفت: امواج نا‌مرئی اطلاعات و اخبار در عصر حاضر به صورت مثبت و منفی در اذهان تاثیر می‌گذارند.


وی با بیان اینکه سرعت حرکات اطلاعات بسیار بالا است و در حوزه فرهنگ و هنر باید خارج از فضای احساسی و در مسیر منطق و تحلیل سخن گفته شود، افزود: ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی به عنوان مقدمه توسعه در دستور کار علاقمندان به توسعه قرار گیرد.

فرماندار سوادکوه خواستار هدایت تغییر نگاه عمومی به سوی شاخص‌های توسعه شد و با اشاره به اینکه رمز توسعه سوادکوه در تغییر نگاه در حوزه‌های مختلف خلاصه می‌شود، خاطر‌نشان کرد: از ظرفیت فرهنگ و هنر برای توسعه شهرستان سوادکوه استفاده شود.
رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند معضل بیکاری و مشکلات جامعه را حل کند و مشارکت مردم در کاهش مشکلات ضروری است، اظهار کرد: توسعه فرهنگ و هنر کمک مؤثری در دست‌یابی به توسعه و رشد شهرستان است.
توحیدی‌مقدم با اشاره به برگزاری 54 جلسه مشخص ماهانه توسط فرمانداری، گفت: همایش توسعه شهرستان سوادکوه با محوریت گردش‌گری در نیمه اول شهریور‌ماه برگزار می‌شود.

* جای خالی برگزاری جشنواره ویژه ادبی در سوادکوه


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و سوادکوه‌شمالی نیز در جمع اهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و سوادکوه‌شمالی را با بدهکاری چند میلیون تومانی تحویل گرفتم، گفت: برگزاری برنامه‌های مشترک در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.
سید‌یوسف موسوی‌شیخ  با بیان اینکه باز‌سازی و به‌سازی و تعمیر مجتمع‌های فرهنگی و هنری زیراب و پل‌سفید در حال انجام است، افزود: برگزاری همایش شعر و برنامه‌های ویژه دهه غدیر در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و سوادکوه‌شمالی گفت: جای خالی برگزاری جشنواره ویژه ادبی در سوادکوه وجود دارد که برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل دبیرخانه دائمی آن در حال اجرایی‌شدن است.

*دغدغه‌های فعالان فرهنگی و هنری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی

در ادامه این جلسه فعالان فرهنگی و هنری به بیان دید‌گاه‌های خود پرداختند که لزوم تزریق بودجه‌های فرهنگی، افزایش خدمات و کاهش مبلغ بیمه هنرمندان، هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با روابط عمومی ادارات برای استفاده از فعالان فرهنگی و هنری شهرستان در برگزاری برنامه‌ها، لزوم آموزش تخصصی برای خبرنگاران، نگاه ویژه به خبرنگاران شهرستان، حل مشکلات مجتمع فرهنگی و هنری غدیر، برگزاری جشنواره ویژه شعر، حل مشکل آگهی‌های برای خبرنگاران شهرستانی، تاسیس صندوق حمایت از هنرمندان در شهرستان، برخورد با مؤسسات غیر‌مجاز موسیقی، تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد و برنامه‌ریزی برای ثبت سوادکوه به عنوان شهرک سینمایی بخشی از دیدگاه‌های فعالان فرهنگی و هنری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی بود.

 منبع: خبرگزاری فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار