کمک دولت به مناطق آسیب دیده مازندران/140 میلیارد تومان کمک بلاعوض و وام های کم بهره\
  • اسماعیل نجار خبر داد:

کمک دولت به مناطق آسیب دیده مازندران/140 میلیارد تومان کمک بلاعوض و وام های کم بهره

  • کد خبر: 21265
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1395 - 22:57

در زمینه خسارات زیرساخت‌ها به همراه منازل مسکونی و اماکن تجاری برآورد لازم انجام شده و حدود 6100 واحد مسکونی در سطح مازندران آسیب جدی دیده اند.

به گزارش استناد نیوز، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز پس از بازدید از مناطق آسیب‌دیده از طوفان و بارش شدید بامداد گذشته در شهرستان آمل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توانستم از نزدیک از مناطق آسیب‌دیده بازدید داشته و با بررسی وضعیت آسیب‌ها در روند فعالیت مسئولان و دست‌اندرکاران هم آگاهی یابم.

 

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع بحران در مازندران، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد مسکن کشور به همراه معاونانش حاضر شدند و از نزدیک وضعیت آسیب‌ها و خسارات را مشاهده کرد.

 

معاون وزیر کشور با اعلام اینکه همه مسئولان پس از وقوع بحران پای کار آمدند و امکانات اولیه همانند توزیع پلاستیک، ایرانیت و مواد غذایی را در اولویت قرار دادند یادآور شد: نسبت به بازسازی سقف برخی اماکن مسکونی و عمومی آسیب‌دیده و با توجه به در پیش بودن بارش‌های بعدی، اقدامات لازم انجام شد.

 

این مسئول بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌هایی که آسیب دیدند، به همراه منازل مسکونی و اماکن تجاری برآورد لازم انجام شده و حدود 6100 واحد مسکونی در سطح مازندران از 40 تا 60 درصد آسیب جدی بود.

 

نجار با اعلام اینکه امیدواریم هر چه زودتر نسبت به رفع نواقص و بازسازی‌های لازم گام‌های مثبتی برداریم، تصریح کرد: برآورد خسارات در استان مازندران انجام شده و همچنین مبلغ 140 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی و نوسازی اماکن تجاری و مسکونی در مهیا کردن زیرساخت‌ها به دولت پیشنهاد شد تا در نشست چهارشنبه آینده، مصوبات لازم ارائه و اقدامات جدی انجام شود.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور با تأکید بر اینکه سطح حادثه و بحران در مازندران بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق، حادثه ممکن است به یک بخش و استان اختصاص یابد و یا در اقدامی فراتر، مسئله‌ای ملی و فراملی باشد که خیلی از کشورها را دربرگیرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه سطح حادثه در مازندران گسترده بوده و مسئولان هم عملکرد مطلوبی داشتند، یادآور شد: حادثه طوفان و بارش شدید نه تنها در مازندران بلکه در بسیاری از استان‌ها هم اتفاق افتاد.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود بداخلاقی و بازار سیاه در ساعات ابتدایی بروز بحران در سدهای مازندران یادآور شد: بعضی سوءاستفاده‌ها و بداخلاقی‌ها پس از بروز حادثه مشاهده می‌شود ولی با اقدام به موقع مسئولان و ارائه خدمات لازم به آسیب‌دیدگان، از تلاش سودجویان جلوگیری شد.

 

نجار با اعلام اینکه در نخستین ساعات بروز حادثه پس از هماهنگی‌های لازم با کارخانه تولید ایرانیت تاکنون 450 هزار مترمربع ایرانیت برای پوشش سقف در بسیاری از مناطق توزیع شد، اظهار کرد: این حادثه تنها مربوط به مازندران و شهرستان آمل نبود، بلکه حدود هفت استان کشور درگیر سیل و طوفان بودند، همچنین در جنوب کشور هم طوفان شن گزارش شد.

 

نجار با اشاره به اینکه تغییر اقلیم منجر به تغییر نوع بارش و زمان آن شده است، ادامه داد: بیابان‌زایی و از بین رفتن پوشش گیاهی به همراه کانون‌های ریزگرد در خارج و داخل کشور هم باعث شده تا شاهد آسیب‌هایی به مردم باشیم.

 

معاون وزیر کشور با اشاره به فرونشست زمین بر اثر کم‌آبی در برخی مناطق، افزود: نباید در ساخت و سازهای اماکن مسکونی سهل‌انگاری شود، هر چند امروزه ساخت و سازها به شکل مطلوب پیش رفته و استانداردها در آنها رعایت می‌شود.

 

این مسئول با تأکید بر اینکه یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده است، یادآور شد: در مقابل برخی مسائل، مسئولیت شرعی و قانونی داریم، همچنین در زمینه اینجا اماکن مسکونی مطمئن و ایجاد آزمایش خاک، مصالح استاندارد به همراه استفاده از کارگران ماهر و نظارت دقیق می‌توان از بسیاری از خسارات جلوگیری کرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور با تأکید بر اینکه باید در ابتدا خودمان را در مقابل زلزله، سیل و طوفان ایمن کنیم، گفت: امروز مدیریت بحران یک علم است و باید از دانش و فناوری روز برای پیشرفت زندگی خود استفاده کرد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار