مسکو حفظ برجام را تنها گزینه واقعی برای حفظ وضعیت موجود می‌داند\

مسکو حفظ برجام را تنها گزینه واقعی برای حفظ وضعیت موجود می‌داند

  • کد خبر: 212584
  • چاپ
  • انتشار: 18 ارديبهشت 1397 - 14:43

استنادنیوز؛ سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت، هرگونه تغییر در متن توافق هسته‌ای ایران به ناچار عواقبی فاجعه‌بار خواهد داشت و مسکو حفظ برجام را تنها گزینه واقعی برای حفظ وضعیت موجود می‌داند.

در آستانه تصمیم‌گیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص آینده توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان)، کرملین ضمن هشدار درباره خروج واشنگتن درباره برجام اعلام کرد: «هرگونه تغییر در توافق (برجام) پیامدهای منفی دارد».

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد: «مواضع ولادیمیر پوتین با مواضع شرکای اروپایی به لحاظ راهبردی مشابه است و همگی مخالف از بین رفتن برجام هستند».

پسکوف در ادامه گفت، هرگونه تغییر در متن توافق هسته‌ای ایران به ناچار عواقبی فاجعه‌بار خواهد داشت و مسکو حفظ برجام را تنها گزینه واقعی برای حفظ وضعیت موجود می‌داند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «شما از تماس‌های اخیر با صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه و دیگر سران کشورهای اروپایی مطلع هستید. همچنین از رویکرد رئیس‌جمهور که بر ضرورت حفظ برجام به عنوان تنها مبنای حقیقی حفظ وضعیت ارزشمند موجود تأکید دارد اطلاع دارید...علاوه بر این از مواضع طرف روس درباره عواقب فاجعه‌بار غیرقابل اجتناب هرگونه اقدام با هدف از بین بردن این توافقات به خوبی آگاهید.»



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار