دولت باید کارنامه خود را ارائه دهد و بگوید چه عملکردی داشته‌اند\

دولت باید کارنامه خود را ارائه دهد و بگوید چه عملکردی داشته‌اند

  • کد خبر: 212542
  • چاپ
  • انتشار: 05 ارديبهشت 1397 - 08:16

استنادنیوز؛ نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با آنکه 5 سال از این دولت گذشته است اما باز شاهدیم که مسئولان از آینده صحبت می‌کنند درحالی که امروز باید کارنامه خود را ارائه دهند و بگویند که چه عملکردی داشته‌اند نه آنکه همه مسائل را به یک آینده نامعلوم موکول شود.

سید محمد حسینی در همایش حمایت از کالای ایرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: اگر مردم ما خواهان پیشرفت کشور خود هستند، باید در موضوع حمایت از کالاهای تولید داخلی، مسئولیت‌پذیر باشند.

وی با بیان اینکه دولت بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کشور است، افزود: هیچ دستگاهی به وسعت دولت نیست؛ دولت بخش نامه‌ای مبنی بر عدم استفاده از کالای خارجی در صورت داشتن مشابه داخلی را صادر کرده است و اکنون باید این مطالبه وجود داشته باشد که دستگاه‌های مختلف دولتی به این بخش‌نامه عمل کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه گاهی تولید ما با مشابه خارجی قابل رقابت نیست، افزود: تولیدکنندگانی که وعده ارتقای کیفیت می‌دهند باید در ماه‌های آینده، میزان عمل به وعده‌های‌شان را بررسی کرد. موفقیت و پیروزی همیشه در سایه همت و تلاش به دست می‌آید.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع حمایت از کالای ایرانی باید گفتمان غالب در جامعه باشد، عنوان کرد: اگر استفاده از کالای ایرانی ترویج یابد شاهد تحول اقتصادی در کشور خواهیم بود و علاوه بر مسئولان، مردم نیز در این زمینه مسئولیت دارند. در برخی از کشورها از کودکی به فرزندان خود می‌آموزند که حتی اگر یک شکلات خارجی مصرف کنید این یک خیانت و ظلم به کشورتان است. پیشرفت کشوری نظیر کره‌جنوبی نیز به دلیل تقویت همین روحیه است.

حسینی گفت: در سال 95 و 96 تراز تجاری کشور منفی بود و این یعنی واردات ما از صادرات بیشتر بوده و این یک اشکال است. هر کشوری تک محصولی باشد به مشکل برمی‌خورد و همچنین با توجه به نوسان قیمت نفت، نمی‌توان بر درآمدهای آن تکیه کرد. در 4 دهه گذشته گام‌های خوبی در زمینه تقویت تولید ملی برداشته شده اما هنوز در بسیاری از بخش‌ها واردکننده هستیم.

وی لازمه ارتقای کمی و کیفی تولید ملی را روحیه انقلابی و جهادی عنوان کرد و افزود: هرجا کار دست افراد متعهد و کاربلد بود آن بخش رشد کرده است اما اگر کار کسانی بخواهند سودجویی کنند شاهد نتیجه عکس خواهیم بود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با آنکه 5 سال از این دولت گذشته است اما باز شاهدیم که مسئولان از آینده صحبت می‌کنند درحالی که امروز باید کارنامه خود را ارائه دهند و بگویند که چه عملکردی داشته‌اند نه آنکه همه مسائل را به یک آینده نامعلوم موکول شود.

وی جوانان را دارای روحیات آرمان‌گرایی، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی دانست و گفت: جوان محافظه کار نیستند و به همین دلیل انتظار رهبری از جوانان بیش از دیگران است. خیلی افراد انقلابی به دلیل آنکه به مسائلی آلوده شدند دیگر نمی‌توانند محکم حرف بزنند و ملاحظاتی دارند. درحالی که آیات و احادیث بسیاری دال بر ضرورت بیان سخن حق دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار