وزش باد و رگبار باران و رعد و برق و کاهش دما در مازندران / احتمال طغیان رودخانه های استان وجود دارد\
  • اطلاعیه مدیریت بحران؛

وزش باد و رگبار باران و رعد و برق و کاهش دما در مازندران / احتمال طغیان رودخانه های استان وجود دارد

  • کد خبر: 212198
  • چاپ
  • انتشار: 20 تیر 1396 - 13:41

هشدارهای اداره کل مدیریت بحران استان مازندران درباره تشدید بارندگی ها و بالا آمدن آب رودخانه ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری

به گزارش استناد نیوز، اداره کل مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه ای آورده است: در راستای اطلاعیه هواشناسی در تاریخ 18 تیرماه به آگاهی می رساند، از امروز سه شنبه 20 تیرماه بارش به صورت رگبارهای پراکنده آغاز و از روز چهارشنبه تا پنج شنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد تشدید بارندگی بارش های رگباری همراه با وزش باد گاهی نسبتاً شدید، کاهش دما و وقوع رعد و برق در استان هستیم.

همچنین دریای خزر نیز طی این مدت مواج و طوفانی است.

بنابراین به مسافران و مردم مازندران توصیه می‌شود درهنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به ویژه درهنگام شب و بارندگی، با رعایت نکات ایمنی و كسب اطلاعات از مسیر حرکت کنند.

همچنین دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رعد و برق و بارش های رگباری نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود در مناطق امن نگهداری کنند.

با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوهپیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز خودداری شود.

با توجه به امکان بالا آمدن آب و طغیان رودخانه ها از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند، همچنین از قایقرانی، شنا و ورزش های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری شود.

بر این اساس به تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می شود با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هر گونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار