رشد اشتغالزایی در مازندران با راه اندازی واحدهای تولیدی راکد در دستور کار است\
  • استاندار مازندران؛

رشد اشتغالزایی در مازندران با راه اندازی واحدهای تولیدی راکد در دستور کار است

  • کد خبر: 211955
  • چاپ
  • انتشار: 25 خرداد 1396 - 12:56

از نظر اشتغالزایی رشد مناسبی در مازندران صورت گرفت و بیکاری از ۱۲.۲ درصد به ۱۱.۶ درصد کاهش یافت اما همچنان رشد بیشتری نیاز است

به گزارش استناد نیوز، ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری بابل اظهار کرد: در مازندران حدود هزار و 100 واحد تولیدی در بسته رونق اقتصادی در نظر گرفته شد که شهرستان بابل رتبه نخست را در این استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از نظر اشتغالزایی رشد مناسبی در مازندران صورت گرفت و بیکاری از ۱۲.۲ درصد به ۱۱.۶ درصد کاهش یافت اما همچنان تولید اشتغال با شتاب بیشتر در مازندران نیاز است. برای رسیدن به این رشد باید واحدهای تولیدی راکد و کم بهره را احیا نماییم.

فلاح جلودار با اشاره به معضل پسماند در بابل گفت: حدود ۲۰میلیارد تومان اسناد خزانه در شهرداری بابل ذخیره شده است که برای بحث پسماند و حل مشکلات آن 3 میلیارد تومان در نظر گرفته و به شهرداری واگذار شد و در بحث تفکیک زباله در بابل نیز نیازمند تدبیر شهرداری است.

وی ادامه داد: در بحث کشاورزی در چند سال گذشته فعالیت‌های مناسبی به ویژه در بخش برنج انجام گرفت که نتیجه آن مدیریت مناسب در تولید و فروش آن بوده است.

استاندار مازندران در خصوص کمک های دولتی به مازندران بویژه در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: مازندران تنها استان شمالی بود که ۳۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۰درصد برای آن در نظر گرفته شده است. ۵۳ میلیارد تومان برای تامین آب شرب در سال ۹۶ در نظر گرفته شده است و در بحث تملک و دارایی نیز در سال ۹۶ شاهد رشد ۴.۵ درصدی بودیم.

فلاح در پایان از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان خواست در طرح کارورزی ثبت نام نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار