اعتراض گسترده به تخلفات انتخابات شورای شهر مرزن آباد در چالوس / صدای اعتراض غرب استان به مرکز می رسد؟\
  • مسئولان بخوانند...

اعتراض گسترده به تخلفات انتخابات شورای شهر مرزن آباد در چالوس / صدای اعتراض غرب استان به مرکز می رسد؟

  • کد خبر: 211778
  • چاپ
  • انتشار: 07 خرداد 1396 - 18:45

گزارش های مختلفی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات شوراها در شهرهای مختلف استان مازندران به گوش می رسد که نیاز به رسیدگی و توجه مسئولین دارد

به گزارش استناد نیوز، موضع رهبری مبنی بر اینکه آرای مردم حق‌الناس است و مسوولانه باید از آن صیانت کنند، صرفاً یک سفارش یا توصیه مسوولیتی ساده نیست، بلکه تاکیدی است که می‌توان آن را در پارادیم فقه، حکمی حکومتی دانست و خط بُطلانی بر کم‌رنگی نقش مردم در مشارکت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی است.

رهبری همواره در طول این سال‌ها بر امانتداری نظام جمهوری اسلامی نسبت به صیانت و حمایت آزادی و سلامت انتخابات تاکید داشته‌اند و این تاکیدات ایشان نشان دهنده راه درست به مسئولان شهری، استانی و کشوری است تا به دقت نظر و جدیت و به دور از ملاحظه اندیشی از آرای مردم در انتخابات صیانت نمایند.

 

شاید با وجود و توسعه رسانه های مجازی و گسترش دسترسی آزاد به اطلاعات، در شهرهای بزرگ دقت عمل بیشتری در رسیدگی به اعتراضات کاندیداها نسبت به تخلفات انتخابات شورای شهر وجود داشته باشد، اما در هیاهوی انتخابات شهرهای بزرگ نباید از خواست مردم در شهرهای کوچک غافل شویم.

 

در استان مازندران اعتراض های گسترده ای که نسبت به تخلفات انتخاباتی در شهرهای بزرگ استان، مانند: ساری، بابل، آمل و قائمشهر اتفاق افتاد، به نظر می رسد خواسته و ناخواسته توجه نظارتی بر انتخابات را به مرکز استان معطوف کرده است و اینجاست که در این هیاهو صدای اعتراض شهرهای کوچک غرب استان به گوش مسئولان نمی رسد اما نباید از آن شهرها و خواست مردم غافل شویم.

 

یکی از شهرهایی که اعتراضات گسترده ای در آن نسبت به هیئت های اجرایی و نظارتی مربوط به انتخابات شورای شهر صورت گرفته است، مرزن آباد در شهرستان چالوس می باشد که تماس های زیادی از این شهر با استناد نیوز برای رساندن صدای مردم و کاندیداهای معترض به گوش مسئولان گرفته و گزارش های مردمی بسیاری از تخلفات صورت گرفته در انتخابات این شهر برای ما ارسال شد.

 

یکی از گزارشات ارسالی مربوط به خرید و فروش آرا در این شهر کوچک برای چند کاندیدای خاص که اکنون برخی از آن ها جزو برگزیدگان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مرزن آباد هستند می باشد.

تخلف دیگری که گزارش شده است انتقال رای دهندگان از روستاهای اطراف مرزن آباد، بخصوص روستاهای پردنگون، حریص، برار، اشکارلت و متکارودبار با خودرو به مرزن آباد برای رای دادن می باشد که این موضوع موجب افزایش مشکوک آرای کاندیداها این دوره شده است، بطوری که در دوره چهارم نفر اول انتخابات شورای شهر حدود 1150 رای کسب کرد و در این دوره نفر اول بیش از 1750 رای بدست آورد.

موضوع دیگری که کاندیداها به آن اعتراض داشتند، عدم توجه مسئولان شهری به اعتراض آن ها برای شمارش آرای برخی صندوق هاست که معتقدند تخلفات گسترده ای در شمارش آراء صورت گرفته است. موضوعی که بسیاری معتقدند با بررسی آن بسیاری از تخلفات آشکار خواهد شد، اما مسئولان شهری علارغم نامه اعتراض رسمی 7 نفر از کاندیداهای پنجمین دوره شورای شهر مرزن آباد (تصویر نامه اعتراض در انتها آمده است) حاضر به بازگشایی صندوق های رای گیری نشدند!

نکته دیگر شایعه بسیار عجیبی است که در فضای مجازی در خصوص انتخابات شورای شهر مرزن آباد مطرح می شود که جای بررسی جدی در خصوص صحت آن وجود دارد، رای دادن مردم در یکی از روستاهای پرجمعیت شهر، بدون شناسنامه! و رای دادن مجدد افراد روستا در شهر مرزن آباد دست! که اگر اجازه چنین تخلف آشکاری توسط هیئت اجرایی داده شده باشد بطور قاطع باید با عوامل آن برخورد شود.

 

با توجه به موارد گفته شده لازم است هیات نظارت بر انتخابات استان مازندران با دقت و جدیت تمام به موضوع اعتراض کاندیداها و تخلفات انتخابات شورای شهر مرزن آباد ورود نمایند و با بررسی های دقیق ضمن توجه به اعتراض کاندیداها که مطابق قانون انتخابات حق مسلم آنهاست، به شفاف سازی بپردازند و در صورت اثبات تخلفات گسترده با قانون شکنان برخورد قاطع صورت بپذیرد و از آرای مردم صیانت شود.

نامع اعتراض کاندیداهای شورای شهر مرزن آباد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار