وضعیت آب و هوای مازندران در روزهای آینده تا جمعه هشتم اردیبهشت + هشدار هواشناسی\
  • گزارش هواشناسی

وضعیت آب و هوای مازندران در روزهای آینده تا جمعه هشتم اردیبهشت + هشدار هواشناسی

  • کد خبر: 211698
  • چاپ
  • انتشار: 04 ارديبهشت 1396 - 14:00

بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد آب و هوای استان مازندران در روزهای آینده با کاهش دما و بارندگی همراه خواهد بود

 به گزارش استناد نیوز، درحالی که چند روزی از اردیبهشت ماه نیز می گذرد همچنان آب و هوای مازندران رو به گرما نرفته است و باران های بهاری که گاها با شدت نیز همراه است هوا و زمین مازندران را می شورد.

 

در ادامه با بررسی نقشه های هواشناسی، پیش بینی آب و هوای استان مازندران از امروز مورخ دوشنبه 4 اردیبهشت تا جمعه 8 اردیبهشت آمده است.

 

دوشنبه، 4 اردیبهشت: از بعد از ظهر دوشنبه در غرب استان مازندران احتمال بارش باران وجود دارد هرچند در صورت وقوع نیز چندان بارش چشمگیر نخواهد بود، در شرق استان نیز آسمان کاملا ابری خواهد بود اما بارش باران پیش بینی نمی شود. در ساعات پایانی شب بر غلظت ابرها کاشته خواهد شد، در این روز دمای هوا در گرمترین ساعات روز از 22 درجه سانتی گراد تجاوز نخواهد کرد.

 

سه شنبه، 5 اردیبهشت: از بعدازظهر سه شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب مازندران رفته رفته باران تمام استان را فرا خواهد گرفت. درحالی که برای صبح این روز آسمان ابری تا نیمه ابری پیش بینی می شود از بعد از ظهر در غرب استان شاهد بارش باران خواهیم بود که به تدریج تا شب اکثر نقاط مازندران باران را تجربه خواهند کرد. شدت بارندگی در ساعات پایانی روز و شب در شهرهای غربی مازندران چشمگیر خواهد بود. همچنین دمای هوا نسبتا به روز گذشته 5 تا 7 درجه کاهش خواهد یافت.

 

چهارشنبه، 6 اردیبهشت: برخلاف روز سه شنبه در این روز، مرکز بارندگی در شرق مازندران خواهد بود و در بسیاری از ساعات شبانه روز بارش باران چشمگیر، در شهرهای شرقی استان پیش بینی شده است، اما در غرب استان هم آسمان بارانی خواهد بود اما بارندگی ها شدت کمتری خواهند داشت. همچنان روند کاهش دما در این روز هم ادامه می یابد، بطوری که دما در این روز از 13 درجه بیشتر نخواهد بود.

 

پنجشنبه، 7 اردیبهشت: پنجشنبه روز پایانی بارندگی در استان مازندران خواهد بود، سامانه بارشی که از روز سه شنبه وارد استان شده بود، از بعد از ظهر پنجشنبه به تدریج به طور کامل از استان خارج خواهد شد. برای ساعاتی از صبح پنجشنبه در شرق و غرب بارندگی به صورت پراکنده و مقطعی پیش بینی شده است.

 

جمعه، 8 اردیبهشت: برای روز پایانی هفته کاهش غلظت ابرها و افزایش دمای هوا پیش بینی می شود، آسمانی نیمه ابری و دمای هوایی 16 تا 18 درجه ای هوای مطبوعی را در سطح استان حاصل خواهد کرد.

 

اخطاریه هواشناسی:

هواشناسی استان مازندران طی اطلاعیه ای ضمن اشاره به پیش بینی بارندگی شدید از بعد از ظهر سه شنبه که در ارتفاعات استان با بارش برف همراه خواهد بود، نسبت به مواج و طوفانی شدن دریا هشدار داد، همچنین در این اطلاعیه نسبت به آب گرفتگی معابر، وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه ها هشدار داده شد.

همچنین مه گرفتگی و بارش باران و برف با لغزندگی جاده ها و کاهش دید همراه خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار