سرپوش گذاشتن بر نواقص و معایب دستگاههای اجرائی و مسئولان در شان خبرنگاران نیست\
  • علی اصغر یوسف نژاد:

سرپوش گذاشتن بر نواقص و معایب دستگاههای اجرائی و مسئولان در شان خبرنگاران نیست

  • کد خبر: 21164
  • چاپ
  • انتشار: 14 مرداد 1395 - 12:19

عضو هیئت رئیسه مجلس، اطلاع رسانی درست و بی طرفانه را تنها پاسخ مناسب خبرنگاران و رسانه های جمعی به اعتماد افکار عمومی دانست و تاکید کرد : یکی از رسالت های مهم جامعه خبری نقد منصفانه و صادقانه عملکرد مسئولان است تا مردم بر این اساس قضاوت خودشان را انجام بدهند.

علی اصغر یوسف نژاد چهارشنبه شب در نشستی با خبرنگاران رسانه های جمعی مازندران در ساری به مناسبت هفته خبرنگار ، افزود : خبرنگاران علاوه بر نمایندگی افکار عمومی ، از جمله گروههای مرجع در جامعه که بیش از هر کسی مردم به آنان اعتماد می کنند.

 

وی افزود : هم افزایی و همسویی و نقدهای منصفانه رسانه ها به طور قطع نتیجه خوبی برای شهروندان خواهد داشت که یکی از آنها ایجاد شفافیت در جامعه است .

یوسف نژاد از خبرنگاران به عنوان مشعل داران هدایت و آگاهی بخشی جامعه یاد کرد و گفت : سرپوش گذاشتن بر نواقص و معایب دستگاههای اجرائی و مسئولان در شان آنان نیست.


وی با اظهار این که اصحاب رسانه بهترین مشاوران برای مسئولان و نمایندگان مجلس محسوب می شوند ، افزود : ما نمایندگان در بسیاری از مواقع مسایل و مشکلات جامعه را از طریق رسانه ها و خبرنگاران دریافت می کنیم و در نقد طرح ها و لوایح نیز اصحاب رسانه بهترین کمک کار ما به شمار می روند.


یوسف نژاد نقش خبرنگاران را در اجرای درست قوانین مقررات و همچنین فرهنگ سازی در زمینه های مختلف مهم و موثر دانست و تاکید کرد : خبرنگاران بهتر از سایر افراد می توانند فضای فکری جامعه را برای تغییرات مثبت و همسو با توسعه و پیشرفت آماده کنند .


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در عین حال به وجود مشکلات فراوان برای رسانه ها و خبرنگاران در جامعه اذعان کرد و گفت که این آمادگی در هیات رئیسه و نمایندگان مجلس دهم وجود دارد تا اقدامات تقنینی لازم را برای رفع مشکلات بویژه در زمینه معیشت و بیمه این قشر از جامعه بر طرف کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این نشست از خبرنگاران به عنوان قشر فرهنگی کم توقع جامعه یاد کرد و گفت : لازمه حل مشکلات این قشر توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسایل فرهنگی جامعه است.


احد جاودانی از آنچه که کم توجهی نامزدهای نمایندگی مجلس به مسائل فرهنگی در دوران تبلیغات انتخاباتی نامید ، گله کرد و افزود : انتظار این است که نمایندگان راه یافته به مجلس به مسائل فرهنگی به عنوان زیرساخت حل هر مشکلی در جامعه نگاه کنند.


وی از خبرنگاران به عنوان فعال ترین طیف فرهنگی کشور یاد کرد و گفت : رسانه ها باید با طرح مطالبات فرهنگی ، نمایندگان مجلس و مسئولان سایر قوا را بیشتر متوجه اهمیت مسایل فرهنگی کنند و انتظار هم این است که هر برنامه ای در کشور با یک بسته فرهنگی همراه باشد .
جاودانی یکی از مشکلات حوزه فرهنگی کشور بویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل تابعه را کمبود بودجه دانست و افزود : از یکهزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی تنها یک ششم به ارشاد تعلق می گیرد.


او از مازندران به عنوان یکی از برترین استان ها به لحاظ فرهنگی نام برد و گفت : هنرمندان این استان اغلب در عسرت و تنگدستی به سر می برند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان این نشست گفت که مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان 17 مرداد در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.
بر اساس گزارش خانه مطبوعات مازندران ، این استان حدود 600 خبرنگار ، 130 نشریه و 170 پایگاه اطلاع رسانی دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار